آذربایجاناخباراردبیلایرانقره باغویژه

حقیقت پور:ارمنستان حق برگزاری همه‌پرسی در قره‌باغ را ندارد/ چرا جمهوری آذربایجان روابط خود را با ارمنستان قطع نمی‌کند؟

حقیقت‌پور با انتقاد از برگزاری همه‌پرسی در منطقه قره‌باغ توسط دولت ارمنستان، تاکید کرد: اینکه کشوری منطقه‌ای را اشغال و برای آن دولت و مجلس تعیین کند، مصداق قانون جنگل است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری همه‌پرسی تغییر قانون اساسی در قره‌باغ کوهستانی توسط دولت ارمنستان، اظهار داشت: این‌ها حق ندارند چنین کاری را انجام دهند، منطقه قره باغ متعلق است به آذربایجان است و هر تصمیمی که در قره باغ گرفته بشود باید در مورد قبول دولت جمهوری آذربایجان باشد.
وی افزود: اینکه ارمنی‌ها می‌آیند منطقه‌ای را اشغال می‌کنند و می‌گویند ما می‌خواهیم برای این منطقه قانون اساسی و مجلس بگذاریم و دولت تعیین کنیم، این می‌شود قانون جنگل!
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این کاری که دولت ارمنستان انجام می‌دهد اقدامی خطا و اشتباه است.
وی در خصوص شایعه حمایت ایران از ارمنستان در مناقشه قره‌باغ نیز ابراز داشت: هر کسی که این حرف را زده، غلط و اشتباه کرده است؛ فیلم سردار آذربایجان نشان می‌دهد که ایران چه کمک‌هایی به آذربایجان کرده است.
حقیقت‌پور به اظهارات تند برخی مقامات سیاسی جمهوری آذربایجان علیه ایران اشاره و متذکر شد: کسانی که این موضع‌گیری‌ها را دارند یا وابسته به ترکیه هستند و یا با اسرائیل در ارتباط می‌باشند و هیچ وقت دنبال توسعه روابط با ایران نبوده‌اند.
وی یادآور شد: اکنون آن‌ها از ما کمک می‌خواهند، ما همواره کمک کردیم و باز هم کمک خواهیم کر ولی این که آدم‌های بی‌ادب و بی‌انصافی در رأس امور آنجا نشسته‌اند را نمی‌توانیم کتمان کنیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم در خصوص روابط ایران و ارمنستان گفت: ما از اول هم با ارمنستان روابطمان عادی بوده، ما نمی‌توانیم روابطمان را با همسایگان‌مان قطع کنیم، خودشان چرا این روابط را قطع نمی‌کنند؟ علی‌اف چند بار با رئیس جمهور ارمنستان دیدار داشته است.
وی در پایان بیان کرد: متأسفانه این‌ها به صهیونیست‌ها اجازه می‌دهند که در جمهوری آذربایجان جولان دهند؛ این‌ها اهداف سیاسی برای منطقه دارند و اگر بخواهند از این منطقه برای ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، پشیمان خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا