آذربایجاناخبارروسیه

دیدار روسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و روسیه در باکو

ژنرال جوزف دانفورد و والری گراسیموف، روسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و روسیه در باکو دیدار کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال جوزف دانفورد و والری گراسیموف، روسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و روسیه در باکو دیدار کردند.

براساس بیانیه‌ مذکور، گراسیموف و دانفورد در این دیدار در مورد وضعیت روابط میان دو کشور و مسائل امنیت بین‌المللی در اروپا، خاورمیانه و افریقای شمالی مذاکره کردند. طرفین ضمن توافق بر همکاری برای کاهش تنش‌ها در جهان و تداوم تماس‌های رسمی، محورهای همکاری برای تقویت امنیت در فعالیت‌های نظامی و کاهش خطرات احتمالی درگیری را مشخص کردند.

جوزف دانفورد در چارچوب دیدارهای رسمی خود در باکو با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور و سپهبد ذاکر حسن‌اوف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدارهای جداگانه انجام داد. وی در دیدار با علی‌اف از اقدامات کشور آذربایجان در عملیات‌های برنامه “مشارکت برای صلح” سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» تمجید و از وی جهت پشتیبانی کشورش از افغانستان در زمینه حمل و نقل بار قدردانی کرد.

دانفورد در دیدار با حسن‌اوف نیز در مورد موضوعات همکاری نظامی آمریکا و آذربایجان، فعالیت‌های این کشور در حاشیه برنامه‌های ناتو، پشتیبانی آذربایجان از ماموریت حمایت قاطع ناتو از افغانستان بحث و تبادل نظر کرد. حسن‌اوف نیز به همتای آمریکایی خود در خصوص مسئله دشوار قره‌باغ و درگیری میان آذربایجان و ارمنستان اطلاعاتی ارائه داد.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا فردا نیز با خلوصی آکار، فرمانده ستاد مشترک ارتش ترکیه دیدار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا