اخبارارمنستانروسیهقره باغ

سفر ادوارد نعلبندیان به مسکو؛ مذاکرات برای حل مناقشه قره باغ در مسکو صورت خواهد گرفت

ادوارد نعلبندیان وزیرامور خارجه ارمنستان برای انجام مذاکرات در خصوص مناقشه قره باغ به مسکو سفر می کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در حالی که رسانه های خبری از سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به مسکو برای انجام مذاکرات در مورد حل مناقشه قره باغ خبر می دهند، دیدار دو جانبه طرفین برای انجام مذاکرات در آستانه سالگرد درگیری بین جمهوری آذرباجان و ارمنستان در آوریل سال گذشته می تواند معنادار باشد.
سال گذشته در پی درگیری ارتش دو کشور در نزدیکی مرز و مناطق اشغالی، ارتش آذربایجان موفقیت های نسبی در مناطق درگیری داشته است و همزمان با این حوادث اعتراضات مردمی در ایروان به سیاست های دولت و همچنین امتناع روسیه از ارسال سلاح های جدید به ارمنستان صورت گرفته بود.
این در حالی است که جمهوری آذربایجان بخش قابل توجهی از بودجه دولتی را صرف خرید سلاح های جدید کرده است، با توجه به اینکه کارشناسان نظامی آذربایجان معتقدند ارتش این کشور در درگیری سال گذشته تنها از 30% ظرفیت سلاح های خود استفاده کرده است؛ این گزارش می تواند مورد نگرانی جدی سران دولت ارمنستان باشد. همچنین با نزدیک شدن به انتخابات مجلس ارمنستان در ماه آوریل و ایجاد شکاف در سایه رقابت بین سارکیسیان و پتروسیان، این نگرانی ها دو چندان شده و از آغاز جنگی دوباره سخن به میان آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا