آذربایجاناخبارایراننخجوان

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ويژه دهه فجر در نخجوان

به مناسبت گرامیداشت سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ايران، برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی وابستگی فرهنگی كشورمان در نخجوان اجرا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به مناسبت اين ایام، نمایشگاه عکس دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی در نخجوان برپا شد. در این نمایشگاه تصاویري شکل‌گیری انقلاب مردم ایران اسلامی، فرآیند بسیج عمومی، مشارکت آحاد مردم، ورود امام خمینی (ره) و استقبال بی‌بدیل مردم به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه از سوی مسئولان محلی، شخصیت‌های هنری، علمی و فرهنگی نخجوان مورد استقبال قرار گرفت، به‌گونه‌ای که به گفته برخی از شخصیت‌های محلی، تصاویر انقلاب اسلامی ایران یادآور حرکت‌ها و تظاهرات مردم جمهوری آذربایجان و نخجوان در استقلال‌طلبی از نظام جماهیر شوروی در دهه 90 میلادی است و از این نظر در برخی از وجوه تاریخ معاصر دو ملت، مشابهات‌های زیادی مشاهده می‌شود.

همچنین، نمایشگاه معرفی صنایع‌دستی ایران و تبیین ظرفیت‌های استان‌های هم‌جوار و منطقه آزاد ارس برپا و بروشورها، نقشه‌ها، لوح‌های فشرده به مخاطبان نخجوانی ارائه شد.

این نمایشگاه نیز، از سوی مسئولان عالی‌رتبه و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری نخجوان موردتوجه و اقبال ویژه واقع شد. سه لوح فشرده «فیلم‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری، قابلیت‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی استان‌های کشور»، «نرم‌افزار نمایشگاه سه‌بعدی تصاویر دوران انقلاب اسلامی» و «نرم‌افزار نمایش دستاوردهای علمی و فن‌آوری نوین ایران در عرصه بین‌الملل به زبان آذربایجانی» در اختیار مخاطبان و بازدیدکنندگان نخجوانی قرار گرفت.

همچنين در حاشيه برگزاري مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، علی داوودی، ایرانی مقیم نخجوان قطعات موسیقی «ایران»، «محمدرسول الله (ص)»، «تبریز»، «از ایران برای شما سلام آوردم» و … به سبک کلاسیک و وکال با همراهی استاد نخجوانی پیانو ودادی از استادان دانشگاه دولتی نخجوان اجرا كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا