اخبارترکیه

آموزش دینی داعش به کودکان تُرک در استانبول/ ترک‌ها سَلفی‌اند یا اردوغان میدان فراهم می‌کند؟

گروه تروریستی-تکفیری داعش با ایجاد مراکزی در استانبول، کودکان تُرک را با روش‌ها و اصول خود آموزش دینی می‌دهد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حکومت اردوغان که به عقیده جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های داخلی، خائن ملت و کشور ترکیه بوده و در حال شکستن تدریجی پایه‌های نظام این کشور است، با چشم پوشی و ایجاد میدان برای فعالیت تکفیری‌ها قصد نابود کردن ترکیه را دارد.

داعشی‌ها با در دست داشتن مراکز نظامی و دینی در داخل ترکیه، کودکان تُرک را با اصول غیر انسانی و غیر اسلامی خود آموزش داده و هر روز تعداد طرفداران و عناصر خود در داخل این کشور افزایش می‌دهند.

به گزارش منابع خبری ترکیه، موضوع جنجالی و مهمی دیگر در بررسی‌های قضایی دادستانی استانبول در خصوص 35 داعشی تحت تعقیب آشکار شد که بر اساس آن این 35 تروریست با در دست داشتن مراکز آموزشی در استانبول، کودکان تُرک را با اصول مخصوص به خود آموزش دینی می‌دهند.

در این خصوص، ادعایی وجود دارد که بر اساس آن، وزارت اطلاعات و امنیت ملی ترکیه بعد از پاکسازی‌های مربوط به کودتای 15 ژوئیه به شدت قدرت خود را از دست داده و توان شناسایی تروریست‌های فعال در ترکیه را ندارد.

از طرف دیگر نیز، به ادعای سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورهای غربی و همچنین مخالفان و جمهوری خواهان داخلی ترکیه، حکومت اردوغان از ابتدای ایجاد گروه تروریستی داعش با خبر بوده و علی رغم هشدارهای امنیتی از قدرت گرفتن آن‌ها در داخل این کشور چشم پوشی کرده است که این روند همچنان نیز ادامه دارد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده در روزنامه وطن ترکیه، یک داعشی با اسم مستعار “سلیم س” زمانی که در حال بررسی اطراف پارلمان ترکیه و نقاط مهم استانبول بود، مشاهده شده است.

همچنین گفته می‌شود، تروریست ذکر شده با همراهی دیگر داعشی‌ها مدارسی تحت عنوان مدارس صبیان در استانبول باز کرده و کودکان تُرک را آموزش دینی می‌داده‌اند.

حضور عناصر گروه‌های مختلف تروریستی در ترکیه موجبات از بین رفتن امنیت کشوری و اطمینان دولتی را در این کشور فراهم کرده است.

با بررسی دیسک‌های کشف شده از تروریست‌های دستگیر شده، متن درس‌های مورد تدریس داعشی‌ها در مدرسه‌ای در سلطان بیلی استانبول مشخص شد.

در متن درس‌ها با اشاره به اینکه هر کسی عیدهای ملی ترکیه مانند 23 آوریل، 19 می، 29 اکتبر و 30 اوت را جشن بگیرد، کافر است، خاطر نشان شده است: “اصول انقلابی آتاترک، دادگاه‌های دولتی، سربازی، احزاب و جشن‌ها باید رد شده و به آن‌ها عمل نشود.”

همچنین در میان اسناد و مدارک کشف شده، عکس‌هایی شناسایی شده است که در آن‌ها، عناصر داعش سلاح‌های کلاشینکف به دست کودکان داده و از آن‌ها عکس گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا