اخبارترکیهگرجستان

روحانیون گرجستان تعطیلی دو شبکه تلویزیونی در ترکیه را محکوم کردند

هیات روحانیون مسلمان گرجستان روز شنبه با صدور بیانیه ای تعطیلی شبکه های تلویزیونی ‘ On4 TV’ و ‘ Kanal12 ‘ شیعیان ترکیه را محکوم کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت شیعیان گرجستان ‘ www.ahlibeyt.ge ‘، در این بیانیه آمده است : خبر تعطیلی شبکه های تلویزیونی ‘ On4 TV’ و ‘ Kanal12 ‘ فعال در ترکیه بر اساس اتهامات بی اساس ، مخاطبان این شبکه ها را در جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر مسلمانان گرجستان را نیز مایوس کرد.
روحانیون مسلمان گرجستان تعطیلی دو شبکه تلویزیونی پیروان مذهب جعفری در میان نزدیک به 2هزار شبکه تلویزیونی فعال در ترکیه را اقدامی مغرضانه و تبعیض مذهبی عنوان کردند .
در بیانیه هیات روحانیون مسلمان گرجستان اضافه شد ، جای شگفتی است که چرا به جای شبکه های تلویزیونی تبلیغ کننده فساد ، شبکه های ترویج کننده معارف و وحدت اسلامی، برادری و مخالف ترور و افراطگری تعطیل شده است .
هیات روحانیون مسلمان گرجستان در پایان بیانیه خود ابراز امیدواری کرد ، تصمیم گیرندگان تعطیلی شبکه های تلویزیونی ‘ On4 TV’ و ‘ Kanal12 ‘ در این اقدام اشتباه خود تجدید نظر کنند و با صدور مجوز برای از سرگیری فعالیت این شبکه های تلویزیونی موجب خشنودی پیروان اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) شوند.
شبکه های تلویزیونی ‘ On4 TV’ و ‘ Kanal12 ‘ شیعیان ترکیه که برنامه های خود را از طریق ماهواره پخش می کرد ، از محبوب ترین شبکه های تلویزیونی شیعیان گرجستان و جمهوری آذربایجان به شمار می رود.
دولت ترکیه 23 ژانویه ( 4 بهمن ماه ) جاری این دو شبکه تلویزیونی را تعطیل کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا