آذربایجاناخباراردبیلنارداران

آیت الله عاملی با اشاره به حکم زندان حوادث نارداران؛یک نظام سیاسی آرمانی باید قدرت هضم مخالفین در سیستم خود را داشته باشد

امام جمعه اردبیل با اشاره به دادگاه حوادث نارداران که  هفته گذشته در دادگاه های آذربایجان به 17 نفر از متدینین دویست و پنجاه و پنج سال و نیم زندان بریده اند، اظهار تأسف کرد و گفت: یک نظام سیاسی آرمانی باید قدرت هضم مخالفین در سیستم خود را داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با عرض تسلیت و آرزوی درجات برای فداکاران آتش نشانی در حادثه پلاسکو اظهار داشت: بعد از این حادثه وقوع حوادث مشابه در هیچ نقطه ایران قابل اغماض نیست و مسئولین امر معذور نیستند.
حضرت آیت الله عاملی از وجود ساختمان های غیر استاندارد در استان که از ایمنی لازم برخوردار نیستند خبر داد و گفت: همگان باید پیام فرو ریختگی برج پلاسکو را جدی بگیرند و بازسازی، بهسازی و ایمن سازی تمام بافت های فرسوده و بناهای نا ایمن را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با تشکر از ورود دادستانی و شهرداری به این موضوع از صاحبان بناهای غیر ایمن خواست همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند.
وی افزود: در عین حال باید رضایت و حقوق مالکین بطور کامل رعایت گردد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بی آبی در کشور و اینکه 90 درصد مصرف آب در کشاورزی است، از اینکه مکانیزه شدن آبیاری در استان به کندی پیش می رود گلایه کرد و گفت: صاحبان قطعات کوچک از آبیاری یکپارچه واهمه نداشته باشند، با اشتراک در چاه خودداری از آبیاری یکپارچه قطعات متعدد معقول نیست و در آینده ضرر به خود کشاورزان متوجه خواهد شد.
وی افزود: اینکه دولت محترم 85 درصد هزینه مکانیزه شدن آبیاری را پرداخت و بقیه را با وام تأمین می کند یک فرصت استثنایی است و کشاورزان نباید این فرصت را از دست بدهند.
وی با پیش بینی آینده ایران از جهت آب، مکانیزه کردن آبیاری را برای کشاورزان واجب شرعی دانست و گفت: هیچ تردیدی در وجود اسراف در سیستم غیرمکانیزه و هیچ تردیدی در حرمت اسراف نیست.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها از اینکه هفته گذشته در دادگاه های آذربایجان به 17 نفر از متدینین دویست و پنجاه و پنج سال و نیم زندان بریده اند، اظهار تأسف کرد و گفت: یک نظام سیاسی آرمانی باید قدرت هضم مخالفین در سیستم خود را داشته باشد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش چهارم از خطبه ها گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده های انتخاباتی خود است و دستوراتی که برای اقتصاد و امنیت جهانی و حقوق بشر خطرناک است، صادر می نماید.
وی در این خصوص ادامه داد: رئیس جمهور جدید آمریکا این هفته با عنوان حفاظت از ملت در مقابل حملات تروریستی اتباع خارجی ورود اتباع 7 کشور از جمله ایرانی ها به آمریکا را حداقل به مدت یک ماه ممنوع ساخت و گفت “تمایلی به یک حادثه 11 سپتامبر دیگر ندارد”. در حادثه 11 سپتامبر 14 تبعه عربستان حضور داشتند اما اسم عربستان در میان 7 کشور نیست و از این معلوم می شود که اقدام مزبور کاملا سیاسی، جهت دار و مغرضانه است.
خطیب جمعه اردبیل افزود: ایران اسلامی که با تمام توان به تعهدات خود در برجام عمل کرده نباید اینگونه مورد بی مهری قرار گیرد و این نشان از صحت فرمایش رهبر معظم انقلاب است که “آمریکایی ها مورد اعتماد و وثوق نیستند”.
وی اظهار داشت: ایرانی ها جز آنها که در آمریکا فامیل دارند احتیاج به مسافرت به آمریکا را ندارند و ایران اسلامی از جهت پزشکی به نقطه ای استثنایی در دنیا رسیده و بی نیاز از کشورهای پیشرفته است و از جهت اقتدار نیز توسط مراکز تحقیقاتی آمریکا جزو 7 کشور مقتدر جهانی معرفی شد.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه گفت: رئیس جمهور آمریکا دست به اقداماتی می زند و سخنانی به زبان می آورد که همه وهن و سرشکستگی بزرگ برای ملت آمریکاست. وی با این اقدامات غیر معقول و سخنان سخیف مخصوصا با داشتن شخصیت بیگانه ستیز و نژاد پرست برخی از دستاوردهای مهم جنبش حقوق مدنی مثل برابری نژادی در آمریکا را به خطر می اندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا