آذربایجاناخبارنارداران

حکم 20 سال زندان برای حاج طالع باقر زاده رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان

«طالع باقرزاده» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه بر اساس حکم دادگاه رسیدگی به جرایم سنگین باکو برای 20 سال زندان محکوم شد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلام آذری، در نوامبر سال 2015 میلادی در جریان عملیات ویژه نیروهای انتظامی جمهوری آذربایجان در قصبه نارداران حومه باکو طالع باقرزاده رهبر جنبش اتحاد مسلمانان همراه با 60 نفر دیگر بازداشت شدند .
بر اساس حکم دادگاه رسیدگی به جرایم سنگین باکو ، طالع باقرزاده به قتل عمدی ، تصاحب و در اختیار داشتن غیر قانونی سلاح گرم و چند مورد دیگر متهم شده است .
همچنین بر اساس حکم دادگاه دیگر افراد بازداشت شده همراه با رهبر جنبش اتحاد مسلمانان به حبس طولانی مدت محکوم شدند .
بر اساس این گزارش،عالی اوصت عباس اف قاضی دادگاه جرایم سنگین همچنین عباس حسین اف و جبار جباراف را به ترتیب به 20 و 19 سال زندان ، راسم جبرایل اف به مدت 17 سال ، رامین یاری اف  به 10 سال و 12 نفر(ذاکر مصطفی یف،جهاد بابک زاده،عاقل و عباس قلی اف،ابراهیم خداوردیف،اعتبار اسماعیل اف،بهروز قلی اف،علی نوری اف، علی بابا ولی اف،فرهاد بالایف و عباس تقی اف) را به 14 سال و 6 ماه زندان محکوم کرده است .
بر اساس حکم دادگاه رسیدگی جرایم سنگین باکو فواد قهرمانلی معاون حزب جبهه خلق مخالف دولت نیز به اتهام انجام تبلیغات علیه دولت و تلاش برای ترویج خصومت دینی ، اجتماعی و ملی و تشویق شهروندان به ناآرامی ها متهم و به 10 سال زندان محکوم شده است .
فواد قهرمانلی در ماه دسامبر سال 2015 میلادی بازداشت شده بود .
این در حالی است که دادستان از دادگاه خواستار صدور حکم حبس ابد برای طالع باقرزاده رهبر جنبش اتحاد مسلمانان شده بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا