آذربایجاناخبارایراننارداران

اعتراض جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های شمالغرب به حکم حبس ابد حاج طالع باقرزاده

این خشونت ها یعنی دولت‌های زورگوی ضد اسلامی بیشتر احساس خطر کرده‌‌اند!/ خون شهدای نارداران موجب تقویت بیداری مردم جمهوری آذربایجان خواهد شد
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،دانشجویان دانشگاه‌‌های شمالغرب، در اعتراض به حکم وارده مبنی بر حبس ابد حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر و از سیاست‌های دولت آذربایجان انتقاد کردند.

«رهبر فرزانه انقلاب: ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند؛ بله، بیداری اسلامی را موقتاً سرکوب کردند، لکن بیداری، سرکوب‌شدنی نیست.»

باز هم سرکوب بیداری و باز هم سرکوب انقلابی گری و اسلام خواهی! اینبار سرکوب شیعیان جمهوری آذربایجان در منطقه نارداران از مراکز مهم تشیع در این کشور. در پی حکم سنگین صادره در دادگاه جمهوری آذربایجان و محکومیت به حبس ابد حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان، روحانی مبارزی که سخنرانی‌‌های افشاگرانه اش درباره وهابیت، تکفیری‌‌ها و صهیونیست‌‌ها به شدت خشم مقامات دولتی را برانگیخته، قلب اسلام خواهان، شیعیان و مسلمانان این همسایه نزدیک کشورمان را دردمند نمود.

امروز با فراگیرشدن مسئله سرکوب انقلابیون در کشورهای منطقه و جهان، به خوبی می‌‌توان این پیام را بازیابی کرد که دنیا به سمت بهار آزادی، آزادگی، انسانیت و اسلام گرایی حرکت می‌‌کند. هر قدر این خشونت‌‌ها نسبت به آزادی خواهان بیشتر می‌‌شود نشان از آن دارد که دولت‌های فاسد و زورگوی ضد اسلامی بیشتر احساس خطر کرده‌‌اند!

در واقع این دولت‌‌ها دچار نوعی اشتباه راهبردی در نحوه‌‌ی برخورد با شریعت خواهان شده‌‌اند و درک نمی‌‌کنند و نمی‌‌دانند که هراندازه دامنه‌‌ی سرکوب‌‌ها، شورش‌‌ها و کشتار علیه اینان را بیشتر کنند، آتش بیداری شعله ورتر می‌‌گردد. نمونه‌های بارز آن در بلاد اسلامی منطقه اعم از مصر، یمن، بحرین و عربستان به خوبی قابل ملاحظه‌اند.

قبل از اینکه ندای تظلم شیعیان جمهوری آذربایجان به خارج از این کشور برسد و قبل از اینکه مراجع و علما به اعلام حمایت از حقوق شیعیان جمهوری آذربایجان بپردازند، باکو پیشدستی کرده و در خلال تبلیغات و سیاه نمایی علیه نارداران و فعالان شیعی جمهوری آذربایجان، حوزه علمیه قم را نیز هدف بهتان گویی‌‌های خود قرار داده است.

این نشان می‌‌دهد که باکو تا چه میزان از حمایت های معنوی ایران اسلامی از شیعیان و مسلمانان جهان از جمله جمهوری آذربایجان آسیب پذیر است و دقیقا به همین دلیل نیز در سال‌های اخیر باکو با استفاده از خوش باوری برخی از محافل سیاسی ناآگاه به منطقه، تلاش گسترده‌‌ای برای منفعل کردن دیپلماسی رسانه‌‌ای کشورمان در قبال تحولات جمهوری آذربایجان و ایجاد نوعی حاشیه امن برای پیگیری شدیدتر سیاست‌های ضد شیعی انجام داده است.

اما شکی نیست که خون شهدای نارداران موجب تقویت بیداری هرچه بیشتر مردم مسلمان این کشور خواهد شد، ان شاءالله.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا