آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

آیت الله عاملی: کشتار 20 ژانویه باکو با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت

حضرت آیت الله عاملی به مناسبت 20 ژانویه که دولت شوروی سابق در آستانه فروپاشی در آن روز در باکو حمام خون به راه انداخته و صدها نفر را به شهادت رساند، به ملت آذربایجان تسلیت گفت.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه، از ارتقاء بودجه 27 میلیاردی راه آهن در سال گذشته به 91 میلیارد در سال آینده تشکر کرده و در عین حال از اینکه اعتبار راه آهن استان همسایه در هر دو سال 400 میلیارد تومان بوده و از اینکه راه آهن استان در زمره راه آهن های اولویت دار کشور نیست گلایه نمود و اظهار داشت: بندر خشک اصلاندوز که وعده آن داده شده اگر تا انتخابات عملی نشور، موجب سوء ظن خواهد شد.
حضرت آیت الله عاملی به مناسبت 20 ژانویه که دولت شوروی سابق در آستانه فروپاشی در آن روز در باکو حمام خون به راه انداخته و صدها نفر را به شهادت رساند، به ملت آذربایجان تسلیت گفت.
وی با اشاره به سندی که بیان می کند آمریکا در کشتار 20 ژانویه سال 1990 میلادی دست داشته است، گفت: این سند با امضای گروهی از سناتورهای آمریکایی و از جمله جان کری به میخائیل گورباچوف در روز 18 ژانویه سال 1990 ارسال شده و او را به سرکوب و قتل آذری ها تشویق کرده است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این عداوت آمریکا با آذری ها هنوز هم ادامه دارد. براساس تصمیم سنای امریکا در سال 2017 میلادی به ارمنستان 25 میلیون دلار که 3 میلیون دلار بیشتر از کمک سال گذشته است اختصاص خواهد یافت.
وی ادامه داد: بعد از کشتار باکو در 20 ژانویه، ارتش سرخ در 24 ژانویه همان سال ارتش سرخ شوروی به لنکران لشکرکشی کرد و همان زمان جمع زیادی از اهالی لنکران به طرف مرزهای ایران حرکت کردند و ایران اسلامی با باز کردن مرزها از آنها استقبال نمود.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها اعدام سه جوان عکاس تماشاگر در بحرین را به جرم قتل سه سرباز اماراتی محکوم کرد و گفت: دولت امارات رژیم بحرین را تهدید کرده بود که اگر قاتلین پیدا و اعدام نشوند نیروهای خود را از بحرین خارج خواهد ساخت و بحرین از ترس خروج نیروهای اماراتی این سه بیگناه را اعدام کرد.
وی همدستی آمریکا و انگلیس را در جنایات بحرین و یمن محکوم کرد و گفت: این سه جوان بعد از سفر نخست وزیر انگلیس به بحرین اعدام شدند.
وی در این خصوص افزود: اگر یک مخالف سیاسی در ایران اعدام شود آمریکایی ها و اروپایی ها با تمام توان خود به محکومیت ایران اقدام می کنند اما اینجا چراغ سبز به ادامه جنایات نشان می دهند.
وی در ادامه بطور مبسوط به جنایات عربستان در یمن در طول بیست و دو ماه بمباران شدید وارد شد و یک علت اصلی حمایت آمریکا و انگلیس از دولت آل سعود را فروش اسلحه توسط این دولت ها به آل سعود دانست و از زبان یکی از مسئولین انگلستان نقل کرد که جنگ یمن سود آوارترین جنگ تاریخ معاصر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا