آذربایجاناخباراردبیلایران

ابعاد واقعه 19 ژانویه در دانشگاه پیام نور اردبیل بررسی شد

نشست بصیرتی با موضوع بررسی ابعاد واقعه 19 ژانویه با سخنرانی حجت الاسلام حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، عصر امروز نشست بصیرتی بررسی ابعاد واقعه 19 ژانویه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل و با سخنرانی حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل در ابتدای سخنان خود به بیان تاریخچه 19 ژاویه پرداخت و گفت: 27 سال پیش در دی ماه سال 68 حادثه بزرگی در مرز ایران و شوروی سابق اتفاق افتاد که منتج به شکل‌گیری حادثه 19 ژانویه شد.
حسنی افزود:در پی این حادثه مهار مرزها از دست شوروی خارج شد و هنگامی که مردم متدین آذربایجان این از هم گسیختگی را احساس کردند به طرف مرزهای ایران هجوم آوردند و با سردادن ندای الله اکبر و لا اله الا الله در قالب شعار،عشق و احساسات خود را نسبت به ایران و ایرانی ابراز کردند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای آغاز راه خود انتظار چنین روزهایی را داشت خطرنشان کرد: طبق گزارش مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی ایران نشان می‌داد که مردم آذربایجان نسبت به ایران و اسلام به شدت علاقه هستندبطوریکه با ضعف و زوال دولت کمونیستی فرصتی دست داد تا مردم این دیار عطش خود را نسبت به بازگشت به اصلیت خود نشان دهند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کشور مسلمان ایران با گشودن مرزهای خود به روی این ملت، برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.
وی از دانشجویان خواست تا با کسب بصیرت در دنیای کنونی، به فکر ایجاد و تقویت بین مسلمانان باشند چراکه امروز بزرگترین هدف دشمن ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت بین مسلمانان در جهان است.

 

بررسی ابعاد واقعه 19 ژانویه در دانشگاه پیام نور اردبیل

بررسی ابعاد واقعه 19 ژانویه در دانشگاه پیام نور اردبیل
بررسی ابعاد واقعه 19 ژانویه در دانشگاه پیام نور اردبیل
بررسی ابعاد واقعه 19 ژانویه در دانشگاه پیام نور اردبیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا