آذربایجاناخبارنارداران

همبستگی اسلامی 2017 و حبس ابد طالع باقراف/ سکوت خبری رسانه‌های آذربایجان در برابر ظلم آشکار!

رای دادگاه پرونده نارداران برای رهبر جنبس مسلمانان در خفا، چهره ریاکارانه نامگذاری سال 2017 توسط علی اف و رژیم سیاسی جمهوری آذربایجان را کاملا نمایان ساخت.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، با انتشار اخباری در خصوص صدور حکم حبس ابد در خفا برای طالع باقر اف رهبر جنبش مسلمانان آذربایجان، از سوی منابع خبری غیر رسمی، چهره واقعی سیاست‌های ظالمانه دولت این کشور برای مقابله با شیعه‌گری و فعالیت‌‌های آزادانه دینداران در یک کشور ” مسلمان ” را بر همگان آشکار ساخت.
این حکم که بعد از یک سال با پیشنهاد دادستانی این کشور در هفته های اخیر کاملا ناعادلانه مطرح شده بود، امروز شاهد سکوت خبری معنا دار رسانه‌ها و خبرگزاری‌های آذربایجان می‌باشد.
اوایل دی ماه سال جاری بود که دادستانی جمهوری آذربایجان برای این روحانی دیندار تقاضای حبس مادام العمر کرد. الوست عباس اف قاضی این پروسه، طی سخنرانی خود در جلسه غیر رسمی پرونده رسیدگی به این موضوع حبس 11 سال برای قوآد قهرمانلی و حبس 10 تا 20 سال برای دیگر متهمان این پرونده را بیان کرده بود.
الهام علی اف نیز در اقدامی جالب و نمادین در آغاز سال جدید میلادی، سال 2017 را سال ” همبستگی اسلامی ” برای آذربایجان نامگذاری نمود ولی این نامگذاری ظاهری با اقدامات وی علیه دینداران در منافات است چرا که تضاد در عمل وی، حاکی از سیاست های ریاکارانه رژیم حکومتی آذربایجان را به نمایش گذاشته است.
دولت آذربایجان همیشه در بیانیه‌ها و دیدارهای رسمی خود با سران و مقامات دیگر کشورها دولت آذربایجان را یک کشور اسلامی و حامی دین و مذهب معرفی کرده است؛ لیکن بعد از مدتی کوتاه با اقدامات ظالمانه خود علیه دینداران و فعالان مذهبی این کشور عدم صداقت خود در این موضوع زیر سوال می‌برد.
گفتنی است؛ علی اف برای سرپوش گذاشتن بر سیاست های موجود در دولت، اتهامات واهی اعم از حمل اسلحه، مواد مخدر و… را سرلوحه مبارزات آشکارانه خود با دین اسلام قرار داده است ولی در سخنرانی خود در روزهای نخستین سال جدید در جلسه کابینه وزیران، نام گذاری همبستگی اسلامی برای سال 2017 را اهمیتی مهم برای آذربایجان عنوان کرده و برگزاری بازی‌های اسلامی در باکو با هزینه ای بالغ بر ” 100 میلیون دلار ” را که سرمنشاء این نامگذاری دانست.
قابل ذکر است؛ رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی آذربایجان که از 26 نوامبر سال 2015 با انتشار اخبار مربوط به برگزاری جلسات دادگاهی این پرونده را پوشش می دادند اکنون هیچ واکنشی رسمی برای این حکم نشان نمی‌دهند.
هرچند رسانه های آذربایجان در عدم واکنش به حکم حبس مادام العمر سکوت خبری پیشه کرده‌اند، لیکن صدای آزادی آزادمردانی چون طالع باقراف برای حقانیت اسلام از ارادتمندی این دینداران به اهل بیت (ع) و مسلمانان شیعه جمهوری آذربایجان نمی‌کاهد. چرا که به گفته وی ، برای آزادی این ملت شریف، نه تنها برای حبس ابد، بلکه برای اعدام و سوزانده شدن در آتش نیز آماده‌ایم. خدا میان ما و شما قضاوت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا