آذربایجاناخباراردبیلایران

مدیر کانال آذری شبکه سحر: روز به روز بر قدرت و اقتدار فرهنگ اسلام در آذربایجان افزوده می‌شود

آئین نکوداشت ۱۹ ژانویه، روز آذریهای مسلمان جهان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، میهمانان کشوری، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در نگارخانه ختایی اردبیل برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، عبدالله بحرالعلومی‌ مدیر کانال آذری شبکه سحر صبح امروز در آئین نکوداشت 19 ژانویه در نگارخانه ختایی اردبیل اظهار داشت: امروز آئین نکوداشت 19 ژانویه که روز آذری‌های مسلمانان جهان است به طور باشکوه در مناطق مختلف آذربایجان و استان اردبیل برگزار می‌شود و حضور مردم در این مراسم نشان از ارزش این روز در بین مردم دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون فرهنگ ناب اسلام در آذربایجان و قفقاز چنان رشد و توسعه یافته که این فرهنگ تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و روز به روز بر قدرت و اقتدار فرهنگ اسلام در آذربایجان افزوده می‌شود.

مدیر کانال آذری شبکه سحر با اشاره به تاثیر ادبیات اسلام در آذربایجان گفت: مهمترین رسالت ما در عرصه کنونی ترویج فرهنگ ناب اسلام در آذربایجان است که در این زمینه رسالتی بسیار خطیر و حساس داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی در صدد از بین بردن هویت و فرهنگ آذربایجان هستند، افزود: نیاز است در این زمینه مردم آذربایجان هوشیاری لازم را داشته و با هوشیاری خود تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی بیان کرد: حضور اساتید به‌نام ایران و استان اردبیل برای ترویج فرهنگ اسلام در کشور آذربایجان یک نقطه مطلوب بوده که در این زمینه مرحوم استاد مولایی نقش اساسی در ترویج فرهنگ اسلام داشت که دستاوردهای وی برای مردم آذربایجان فراموش نمی‌شود.

مدیر کانال آذری شبکه سحر اظهار کرد: مردم آذربایجان همیشه هوشیار بوده و با وجود اینکه دشمنان و استکبار جهانی در صدد تضعیف فرهنگ اسلام در بین این مردم هستند ولی با درایت و هوشیاری خود توانسته‌اند در برگزاری مناسبات و مراسم اسلامی پیشگام باشند.

وی افزود: به مدت ۲۰۰ سال است جدایی این منطقه از کشور حادث شده اما به طور معمول جدایی ۷۰ سال عنوان می‌شود که دلیل آن به سیاست‌های جدایی طلبانه در این ۷۰ سال برمی‌گردد.

مدیر کانال آذری شبکه سحر با تأکید به اینکه فرهنگ و ادبیات ایران در قفقاز نفوذ و تأثیر دارد متذکر شد: عده‌ای شایعه کردن که بعد از ۲۰۰ سال این اراضی به ایران می‌پیوندد در حالی که در عهدنامه منعقده مدت جدایی محدود نبوده و ابدی است.

وی با اشاره به اظهارات برخی منتقدان که حرکت مردم در ۱۹ ژانویه را انفعالی عنوان کردند، متذکر شد: این اقدام انفعال نبود بلکه تحریف ۱۹ ژانویه به ۳۱ دسامبر یک انفعال بود.

مدیر کانال آذری شبکه سحر تصریح کرد: عده‌ای با این تغییر تاریخی و ارتباط دادن این رویداد به کریسمس و رنگ و بومی مسیحیت به دنبال تحریف بودن اما اسلام به حدی ریشه‌دار و مستحکم است که اساساً چنین اقداماتی نتیجه نخواهد داشت.

IMG_1417 IMG_1409 IMG_1408 IMG_1406 IMG_1400 IMG_1444 IMG_1429 IMG_1377 IMG_1387 IMG_1393

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا