آذربایجاناخبارنارداران

طالع باقرزاده: بدون انقلاب نمي توان اين رژيم را اصلاح کرد

حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوري آذربايجان در دفاعيه پاياني خود در دادگاه «پرونده نارداران» گفت : « پيش از دستگيري و بازجويي در باندوتدل (اداره مبارزه با جرايم سازمان يافته وزارت کشور) خواستار اصلاحات در نظام سياسي حاکم بر جمهوري آذربايجان بودم، اما مشاهداتم در بازداشتگاه اين مرکز اثبات کرد که بدون انقلاب نمي توان اين رژيم را اصلاح کرد.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پايگاه اينترنتي «ميدان تي وي» طالع باقرزاده گفت : « پيش از وقايع نارداران، يک گزينه در مقابل ما قرار داده شده بود. يا بايد اين حاکميت را مي پذيرفتيم يا مجازات مي شديم. ما گفته بوديم که راه نجات ملت را برگزيده ايم. روزي فراخواهد رسيد که اين ملت ، حکومت خود را انتخاب خواهد کرد. در اين حکومت، چيزي به نام عدالت وجود ندارد. پيش تر، اميدوار بودم که مي توان اصلاح کرد. اما، پس از افتادن به «باندوتدل»، سيماي واقعي آنها را ديدم. اين حاکميت، اصلاح پذير نيست. من به عنوان فردي مدني و بااعتماد به آنجا وارد شده بودم. در زمان خروج ، به عنوان فردي انقلابي از آنجا خارج شدم. ما انقلاب خواهيم کرد و اين انقلاب به شيوه اي مدني خواهد بود. در «باندوتدل» بر روي سينه حاج ابوالفضل بنيادوف نشسته بودند و به زور به دهانش شراب مي ريختند. خصلت اين ها يزيدي است. اين، سيماي واقعي حاکميت (جمهوري) آذربايجان را نشان مي دهد. ما راضي هستيم که در اين دنيا محاکمه شويم، نه در آخرت. اگر، ما هم در اين دنيا نباشيم، سايرين خواهند آمد و اين راه را ادامه خواهند داد. »
طالع باقرزاده افزود : « مي گويند که در (جمهوري آذربايجان) زنداني سياسي وجود ندارد. چطور اين حرف را مي زنند؟ به قانون اساسي عمل نمي شود. تصاحب حاکميت ، بزرگترين جرم است. آنها به مجازاتي که شايسته آن هستند، خواهند رسيد. ما مي خواهيم به قوانين عمل شود. اگر الهام علي اف (رييس جمهوري آذربايجان) مي توانست، بايد راميل اوسوب اف، وزير کشور را بخاطر عمليات نارداران ، در ميدان «آذ نفت» به دار مي آويخت. من، ملت را به هشياري فرامي خوانم. آذربايجان يا به پا مي خيزد، يا خواهد سوخت. »
طالع باقرزاده خطاب به الهام علي اف نيز گفت : « درباره افکار و اعمال راميل اوسوب اف که نقش اصلي را در قتل عام نارداران دارد، چند موضوع مهم را متذکر مي شوم. جامعه آذربايجان اين شخص را با حرکت هاي زيگزاگي اش در دوره حاکميت شما و پدرتان، به خوبي مي شناسد. در سال ۲۰۰۵ ، در وزارت خانه اي که او آن را هدايت مي کند، «اشرار درجه دار» (باند تبهکاري حاجي ممدوف در وزارت کشور جمهوري آذربايجان) افشاء شدند و او بجاي اينکه استعفا دهد، حيدرعلي اف، رييس جمهوري پيشين را که در آن زمان از دنيا رفته بود و نمي توانست از خود دفاع کند، مقصر معرفي کرد و با اعلام اين که حيدرعلي اف دستور آزادي جنايتکاران را داده بود، به هوچي گري پرداخت و در مقامش باقي ماند. بعدها راميل اوسوب اف، براي اينکه خود را در مورد قتل عام نارداران تبرئه کند، گفت دستور عمليات خونين در نارداران را رييس جمهوري صادر کرده بود. هدف راميل اوسوب اف از افشاي اين موارد چيست؟ حتي اگر حيدرعلي اف دستور آزادي جنايتکاران را داده بود و حتي اگر شما خود دستور عمليات خونين نارداران را صادر کرده بوديد، نيت راميل اوسوب اف از اعلام اين هاچيست؟ جناب علي اف! حرکت هاي راميل اوسوب اف، به اين ها ختم نمي شود. ديدگاه واقعي راميل اوسوب اف درباره شما و حاکميت شما، در کتابچه اي که اين «وزير اعظم» شما با نام «پيام طالع باقرزاده» به پرونده نارداران ضميمه کرده، منعکس شده است. علي اوسط عباس اف، قاضي اين دادگاه نيز براي اينکه گرفتار غضب راميل اوسوب اف نشود، از بررسي اين کتابچه خودداري کرد. مطالب اين کتابچه ، سخنان من نيست. جناب علي اف! شما داراي تحصيلات عالي و مسلط به زبان انگليسي هستيد و بي ترديد درک تعلق نداشتن اين کتابچه به من، براي شما دشوار نخواهد بود. يکي از دلايل تعلق نداشتن اين کتابچه به من، اين است که در آن به وقايع نارداران اشاره شده است. بدانيد که واقعه نارداران در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ روي داد. طبيعي است که من نمي توانستم در حين عمليات نارداران اين کتابچه را بنويسم! يعني، اين کتابچه پس از عمليات نارداران و در زمان حبس من نوشته شده است و من نيز در بازداشتگاه «باندوتدل» امکان نوشتن اين کتابچه را نداشتم. يعني، مولف اين کتابچه راميل اوسوب اف است. درست است که در ميان اشراري که در لباس نيروي پليس برادران ما را در نارداران گلوله باران کردند، راميل اوسوب اف شخصا حضور نداشت، اما او بود که در تلويزيون اعلام کرد پنج نفر را در نارداران نابود کرديم. بنابراين، مسئوليت نوشته شدن کتابچه «پيام حاج طالع باقرزاده » نيز به عهده راميل اوسوب اف است. راميل اوسوب اف، در اين کتابچه شما را «الهام علي اف دزد» معرفي کرده و حاکميت شما را «تجسم فاحشه گي» توصيف کرده است. »
طالع باقرزاده در بخش ديگري از دفاعياتش، علي حسن اف، دستيار ارشد رييس جمهوري آذربايجان را يکي از طراحان اصلي سناريوي حمله به نارداران معرفي کرد و افزود : « جناب علي اف! بي ترديد درباره من ، اطلاعات مختلفي به شما داده شده است. اما، مي خواهم خودم را معرفي کنم. من پس از رسيدن به سن نوجواني و شناخت نسبي خودم، با امام حسين (ع) آشنا شدم و محبت آن شخصيت انقلابي بزرگ ، در قلبم شعله کشيد و آمال و اهداف و افکارم را تحکيم بخشيد. حضرت حسين (ع) عشق خالصانه به خداوند و تسليم شدن دربرابرش و نثار جان و مال در راه خداوند و آشتي ناپذيري با ظلم و ظالمان و مبارزه قاطعانه را که مسير عشق واقعي است، به من آموخت. خداوند نصيبم کرد که در زيارت کربلاي مقدس، عهد ببندم و سوگند ياد کنم که تا نفس آخر در صداقت به سلطان قلب ها، حضرت حسين (ع) ثابت قدم باشم. از خداوند متعال نيز نصيب شدن شهادت برايم را به احترام آن شخصيت بزرگ مسألت کردم. جناب علي اف، آنچه شما را مي ترساند، عشق طالع باقرزاده به حضرت حسين (ع) و افکارش است. شما حق داريد که بترسيد. زيرا ۱۴۰۰ سال است زمزمه اين سخن حسين (ع) که «مرگ را سعادت و زندگي با ظالمان را ذلت مي دانم»، خواب حاکمان ظالم را به کابوس تبديل کرده است. به شما اطمينان مي دهم که با ايجاد فاجعه نارداران و جاري کردن خون انسان هاي مظلوم، پايان حاکميت خود را نزديک تر کرده ايد. در پايان از شما مي خواهم اگر جسارت داريد، حکم حبس ابدي را که قرار است براي من صادر شود، به حکم ديگري تبديل نکنيد. براي آزادي اين ملت شريف، نه تنها براي حبس ابد، بلکه براي اعدام و سوزانده شدن در آتش آماده ايم. خدا ميان ما و شما قضاوت خواهد کرد.»
سپس ساير متهمان پرونده نارداران دفاعيات پاياني خود را بيان کردند.
جهاد بابازاده گفت : « ما را نيز به حبس ابد محکوم کنيد. ما را از حاجي ( حاج طالع باقرزاده) جدا نکنيد. چهار برادر ما را در نارداران کشتيد. اما روح آنها با ماست.»
اعتبار اسماعيل اف گفت : « اين دادگاه مستقل نيست. براي ما نيز حکم حبس ابد صادر کنيد، تمام شود. ما بايد شهيد مي شديم، اما شهادت نصيبمان نشد. خواست خدا اين گونه بوده است. با سلاح هايي که علي حسن اف و الهام علي اف، براي زدن ما اختصاص داده اند، مي شد قره باغ را آزاد کرد. الهام علي اف و راميل اوسوب اف بدانند که ما آنها را در خون خود خفه خواهيم کرد. ما در راه آزادي بيان حبس شده ايم. وقايع نارداران، ماهيت اين ها را فاش ساخت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا