آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی: باید از اعمال هرگونه تحریف در تاریخ و وقایع ۱۹ ژانویه جلوگیری شود/تصاویر

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد که باید از اعمال هرگونه تحریف در تاریخ ۱۹ ژانویه و وقایع بزرگ به وقوع پیوسته جلوگیری کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، حجت‌الاسلام سیف‌الله مدبر ظهر چهارشنبه در کارگاه تخصصی بازگشت به هویت در اردبیل تصریح کرد: تحریفات متعددی در تاریخ آذری و در واقعه ۱۹ ژانویه به وقوع پیوسته و ایجاب می‌کند که اقداماتی برای آگاهی بخشی به مردم آذربایجان صورت گیرد.

وی افزود: برخی برای تحریف تاریخ آن را از ۱۹ ژانویه به ۳۱ دسامبر تغییر دادند تا علاوه بر هم‌زمانی با کریسمس بتوانند ارتباط آن با مذهب را گرفته و اینطور عنوان کنند که این موضوع ارتباطی به مذهب نداشته است.

به گفته مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی مردم آذربایجان باید بدانند که روز ۱۹ ژانویه روز آذری‌های جهان و روز اتحاد ملل آذری‌زبان جهان است.

وی با اشاره به واقعه تاریخی ۱۹ ژانویه تصریح کرد: زمانی که احساس می‌شد فشارها سیاسی و اجتماعی کاهش یافته هزاران آذری به مرز بیله سوار آمده و تا نخجوان صف کشیدند و بعد در اقدام قابل‌توجهی به جای رفتن به خانه اقوام به مساجد و حسینیه رفته و به دنبال پرچم‌های عزاداری امام حسین (ع) گشتند.

مدبر تأکید کرد: اینکه این حرکت در سرمای دی ماه اتفاق افتاد فی‌نفسه مهم نیست بلکه این اقدام و مقصد حرکت و اینکه این جمعیت به کجا می‌خواست برود اهمیت ویژه داشت و نظام سلطه نیز این اهداف را برنتافت.

وی با بیان اینکه تنها دولتی که به قره‌باغ رسمیت داده و از آن حمایت کرده آمریکا است، متذکر شد: آمریکا به قره‌باغ رسمیت داده و این در حالی است که در تحریف تاریخی ایران را حامی غاصب قره‌باغ عنوان می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نظام سلطه را متعلق به یک روز و دو روز ندانست و گفت: سلطه ساختاری است و حتی داعش را ایجاد کرد و از آذربایجان سه هزار و ۵۰۰ نفر به داعش پیوستند در حالی که خون آذربایجان مغایر داعش است.

وی تأکید کرد: امروز ملت آذربایجان باید بداند از مرز گذشتن به دلیل ملیت بود و این باور باید به مردم انتقال یابد تا از هر گونه تحریفات تاریخی جلوگیری شود.

IMG_1345 IMG_1346 سیدرضا-626x380 IMG_1345 IMG_1339                       IMG_1340  IMG_1342 IMG_1343 IMG_1336 IMG_1335 IMG_1333

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا