آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

رئیس جدید آمریکایی گروه مینسک: “هرگونه خشونت حل مناقشه قره باغ را به تاخیر می اندازد”

رئیس جدید آمریکایی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد بی صبرانه در انتظار سفر به منطقه و شنیدن دیدگاه های طرف های درگیر در مناقشه قره باغ می باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ریچارد هوگلند رئیس جدید آمریکایی گروه مینسک در گفتگو با خبرگزاری “آرمن پرس” همچنین اظهار داشت با همکاری سایر روسای گروه مینسک سعی خواهد کرد طرفین درگیر در مناقشه را به مشارکت سازنده در روند مسالمت آمیز حل مناقشه ترغیب نماید.

وی همچنین بر تعهد آمریکا در رابطه با حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ با میانجیگری روسای گروه مینسک تاکید کرد.

رئیس جدید آمریکایی گروه مینسک در پاسخ به این پرسش که بیانیه اخیر این گروه در مورد درگیری های مرزی 29 دسامبر و خودداری از اعلام طرف آغاز کننده درگیری تا چه حد می تواند به حل مناقشه کمک کند، گفت:”روسای گروه مینسک در بیانیه اخیر خود بر لزوم اجرای توافقات بدست آمده در نشست سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در وین و سنت پترزبورگ و خودداری از بکارگیری زور تاکید کردند. هرگونه خشونت حل مناقشه قره باغ را به تعویق انداخته و رنج و مشقت ساکنان منطقه را طولانی تر خواهد کرد. هدف نهایی برقراری صلح در جهت رفاه و آسایش کلیه ملت های منطقه می باشد.”

ریچار هوگلند همچنین در رابطه با احتمال حضور نمایندگان قره باغ در روند مذاکرات صلح گفت:”در آینده نزدیک هرگونه تغییر ریشه ای بعید بنظر می رسد. روسای گروه مینسک پیش از این بر اهمیت آگاهی از دیدگاه و مواضع سایر طرفین درگیر و از جمله قره باغ تاکید کرده اند. این که چگونه می توان این دیدگاه ها را در مذاکرات صلح وارد نمود موضوعی است که روسای گروه مینسک سرگرم بررسی آن با طرفین مناقشه هستند.”

رئیس جدید آمریکایی گروه مینسک در مورد زمان دیدار مجدد روسای جمهوری ارمنستان و آذربایجان گفت:”روسای گروه مینسک آماده هر گونه همکاری با طرفین مناقشه در راستای حل نهایی آن هستند. ما به ترغیب روسای جمهوری و وزرای خارجه دو کشور برای برگزاری دیدار مجدد و بررسی موضوعات مختلف از جمله لزوم رعایت مقررات آتش بس و اجرای کامل توافقات بدست آمده در نشست سران در وین و سنت پترزبورگ ادامه می دهیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا