آذربایجاناخبار

جدال در پایکوبی علی اف

الهام علی اف از سوی ستاد مرکزی انتخابات آذربایجان برای سومین دوره پنج ساله به عنوان رئیس جمهور معرفی شد این در حالی است که مخالفان بر تبل تقلب می کوبند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از قفقاز اینفو شورای ملی نیروهای دموکراتیک با اعلام تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان، خواهان برگزاری انتخابات مجدد در این کشور شد.
جمیل حسنلی نامزد شورای ملی نیروهای دموکراتیک با تاکید بر اینکه نتایج اعلام شده برای انتخابات ناشی از اراده مردم نبوده است ، مدعی شد کمیسیون مرکزی انتخابت آشکار تقلب کرده است و مخالفان نتایج را به رسمیت نخواهند شناخت.
شورای ملی نیروهای دموکراتیک کرده است که روز یکشنبه 12 اکتبر در اعتراض به نتایج انتخابات در باکو تظاهرات خواهند کرد، شهرداری باکو با درخواست مخالفان جهت برگزاری این تظاهرات موافقت کرده است.
در عین حال میشل ووازن M.Vuazen رئیس هیات ناظران کوتاه مدت سازمان امنیت و همکاری اروپا طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: تخلفاتی در روز انتخابات روی داده است که در مجموع بر روی 4 درصد آراء تاثیر می گذارد و از اینرو آنها نتایج انتخابات را به رسمیت می شناسند .
در عین حال تاناده زولوتا Tana de Zulueta رئیس هیات ناظران بلندمدت سازمان امنیت و همکاری اروپا نیزگفت انتخابات تنها محدود به روز برگزاری نمی شود ، ما شش هفته روند انتخابات را مونیتورینگ کردیم و شاهد محدودیت آزادی بیان و محدودیت آزادی تجمعات بودیم .
اعتراض روزنامه نگاران طرفدار دولت به این گزارش باعث شد که کنفرانس مطبوعاتی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به جنجال کشیده شود .
این در شرایطی است که سرگئی لبداف رئیس ناظران جامعه کشورهای مشترک المنافع انتخابات آذربایجان را شفاف ، آزاد ، دموکراتیک و قانونی دانست و گفت تخلفات فنی و جزئی تاثیر در نتایج انتخابات نمی تواند داشته باشد .
بر اساس این گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام کرد شمارش 72 درصدد از آرای اخذ شده در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان حاکی از پیروی الهام علی اف برای بار سوم در این انتخابات است .
مظاهر پناه اف رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات آذربایجان در جمع خبرنگاران گفت از شمارش نتایج آراء در 3947 حوزه از 5492 حوزه رای گیری نشان می دهد که الهام علی اف با کسب 73/84 درصد (هشتاد و چهار ممیز هفتاد و سه صدم آراء) به پیروزی رسیده است. این در حالی است که الهام علی اف از سوی حامیانش در چهارمین کشور شیعی جهان به عنوان رئیس جمهور مادام العمر معرفی می شود. کیش شخصیتی که اطراف علی اف را پر کرده از او به عنوان پدر آذربایجان نوین یاد می کند.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا