اخبارچچنروسیه

سرکرده فراری داعش در روسیه دستگیرشد

یک فرمانده تروریست های داعشی در جمهوری چچن فدراسیون روسیه که پس از کشته شدن همدستانش در عملیات ماموران موفق به فرار از حلقه محاصره شده بود، پس از چهار روز تعقیب و گریز دستگیر شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا، رمضان قدیروف روز یکشنبه با اعلام این خبر و قرار دادن فیلم مربوط به عملیات دستگیری این تروریست در اینستاگرام خود، نوشت: عمران داتسایف سرکرده تروریست های داعشی است که از فرماندهان خود در سوریه دستور می گرفت.

فرد دستگیر شده هفته گذشته پس از کشته شدن چهار همدست خود در منطقه کورچالوی چچن توانست از حلقه محاصره نیروهای امنیتی فرار کند.

بنا به این گزارش، داتسایف شامگاه شنبه نیز وقتی در مرکز تجاری میدان مینوتکا در گروزنی پایتخت چچن در حلقه محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفت با هدف فرار دو باره اقدام به پرتاب نارنجک کرد، ولی ماموران موفق به بازداشت وی شدند.

رئیس جمهوری چچن نوشته است: داتسایف که سه ماه پیش یک مامور پلیس را ترور کرد، از دولت ابلیسی (داعش) دستور گرفته بود.

اعضای گروه متلاشی شده وابسته به داتسایف عامل انجام چندین حمله و سوء قصد به جان مقام های دولتی، ماموران امنیتی، شخصیت های مذهبی و مردم در جمهوری چچن معرفی شده اند.

منطقه قفقاز روسیه در شمال غرب دریای خزر تا دریای سیاه متشکل از چند جمهوری داخلی و دو استان در سه سال گذشته نسبتا ناآرام بوده و در درگیری های این منطقه دهها جنگجو، نیروی امنیتی و غیرنظامی کشته و مجروح شده اند.

آخرین درگیری در این منطقه 28 آذر ماه رخ داد و ماموران امنیتی چچن 9 فرد مسلح را کشتند.
منطقه قفقاز روسیه با توجه به نفوذ گروه تروریستی داعش برای دستگاه امنیتی این کشور اهمیت ویژه ای یافته است.

روز نهم دی ماه هفت تروریست که وابسته به گروه داعش در سوریه معرفی شدند از سوی ماموران امنیتی جمهوری داغستان فدراسیون روسیه در ساحل شمال غربی دریای خزر بازداشت شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا