آذربایجاناخبارترکیه

ترکیه: مدارک «دانشگاه قفقاز» به دلیل وابستگی به «گولن» را به رسمیت نمی‌شناسیم

«شورای عالی آموزش» ترکیه اعلام کرد مدارکی را که دانشگاه «قفقاز» جمهوری آذربایجان از ابتدای تأسیس این دانشگاه تا سال ۲۰۱۶ صادر کرده است به دلیل وابستگی آن به فتح‌الله گولن، به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، «شورای عالی آموزش» ترکیه اعلام کرد مدارکی را که دانشگاه «قفقاز» جمهوری آذربایجان از ابتدای تأسیس این دانشگاه تا سال 2016 صادر کرده است، به رسمیت نمی‌شناسد.

علت تصمیم «شورای عالی آموزش» ترکیه مبنی بر بی اعتبار دانستن مدارک دانشگاه قفقاز باکو، فعالیت این دانشگاه در چارچوب «شبکه فتح‌الله گولن» است.

«رجب رضا» رئیس واحد مطبوعاتی دانشگاه قفقاز جمهوری آذربایجان درباره انتشار خبر تصمیم «شورای عالی آموزش» ترکیه مبنی بر عدم به رسمیت نشناختن مدارک دانشگاه قفقاز جمهوری آذربایجان، ابراز شگفتی کرد و گفت: هنوز این مصوبه حتی به صورت تلفنی نیز به دانشگاه قفقاز ابلاغ نشده است.

پس از کودتای نظامی در ترکیه که کفته می‌شود با رهبری فتح‌الله گولن علیه دولت رجب طیب اردوغان در ماه جولای 2016 انجام شده، آنکارا از باکو خواست دانشگاه‌ها و مدارس تحت کنترل شبکه فتح الله گولن را در جمهوری آذربایجان تعطیل کند یا در اختیار بنیادهایی که وزارت آموزش ترکیه مشخص می‌کند، قرار دهد.

پس از این درخواست، دولت جمهوری آذربایجان، دانشگاه قفقاز را به کنترل «مرکز بین‌المللی آموزش» درآورد که از زیرمجموعه‌های شرکت «سوکار» شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان است اما مصوبه اخیر «شورای عالی آموزش» ترکیه مبنی بر بی اعتبار دانستن مدارکی که تاکنون این دانشگاه صادر کرده است، موجب نگرانی هزاران فارغ‌التحصیل مدارس و دانشگاه‌های وابسته به ترکیه در جمهوری آذربایجان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا