آذربایجاناخبارنارداران

برای دفاع از مظلومیت دیندارانی چون طالع باقراف؛ تجمع ده‌ها تن از آذربایجانی‌های مقیم روسیه مقابل سفارت این کشور در مسکو

آذری های مسلمان مقیم روسیه در حمایت از حقانیت دینداران و اعتراض به حکم دادگاه باقراف در مقابل سفارت آذربایجان به اعتراض پرداختند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در پی وضعیت نابسامان دینداران آذربایجان و هم چنین انتشار خبر مبنی بر حکم حبس ابد طالع باقراف از سوی دادستانی این کشور، روز گذشته ده ها تن از آذربایجانی های مقیم روسیه در اعتراض به فشارهای وارده بر زندانیان دینی همچون طالع باقراف در مقابل سفارت این کشور در مسکو تجمع کردند.
بیش از هفتاد مقیم آذربایجانی در مسکو، برای دومین بار متوالی در اعتراض به طولانی شدن حکم نهایی دادگاه که در تاریخ 9 ژانویه در باکو برگزار شد، در صف هایی طولانی با در دست داشتن پلاکارد، دست نوشته ها و تصاویر این دینداران، در هوای بسیار سرد روسیه ساعت ها در مقابل سفارت آذربایجان تجمع کرده و شعارهایی را در حمایت از فعالیت دینی مردم سر دادند.
شایان ذکر است، این بار مردم زیادی در این تجمع اعتراضی نسبت به تجمع روز ششم ژانویه مقابل سفارت حضور یافته بودند. تجمع کنندگان بیان کرده اند: آمدیم تا بدانند آنهایی که در زندان های آذربایجان به حبس محکوم میشوند، دوستداران امامان وارادتمندان امام حسین (ع) هستند.
همچنین این آذری ها ابراز داشتند: در کشورما با بهانه های واهی ازجمله مواد مخدر و اسلحه، جوان های دیندار را راهی زندان می کنند. هدف ما از تجمع در مقابل سفارت، این است که آذربایجانی های مقیم در روسیه از حقانیت این دینداران حمایت می کنند لذا هرجایی که ناحقی وجود دارد مطمئناً افرادی چون ما وجود خواهند داشت که علیه این نا حقی ها اعتراض خود را بیان کنند.
گفتنی است، علیرغم تعداد زیاد اعتراض کنندگان هیچ عکس و العملی از سوی سفارت و کارکنان متوجه تجمع گران نشده و حتی نماینده ای نیز برای دریافت بیان نامه ی آذربایجانی های مقیم در حمایت از دینداران اقدام نکرده است. لیکن این اعتراض گران در جواب به این بی توجهی ساعت ها به تجمع خود و سر دادن شعارهای دینی ادامه داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا