آذربایجاناخبارایراننخجوان

خبرگزاری آذرتاج:قطار نخجوان-مشهد نشان دهنده توسعه روابط ایران و آذربایجان است

خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان در گزارشی راه اندازی قطار مسافربری نخجوان – مشهد را نشان دهنده توسعه روابط این کشور و جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد .
بنا بر این گزارش، راه اندازی این قطار مسافربری همچنین از لحاظ تعمیق روابط مردمی دو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، خبرگزاری آذرتاج آغاز حرکت قطار مسافربری در 29 دسامبر( 9 دی ) را رویداد مهم برای ساکنان نخجوان در آستانه سال جدید میلادی عنوان کرد و افزود: راه اندازی مسافرت ریلی در این مسیر موجب برقراری ارتباط تنگاتنک میان مردم جمهوری آذربایجان و ایران و نیز افزایش رفت و آمد های میان دو کشور می شود .
این گزارش افزود: راه اندازی قطار مسافربری در مسیر نخجوان – مشهد، همچنین به گسترش همکاری های فیمابین در حوزه های گردشگری و فرهنگی کمک خواهد کرد و این اقدام بخصوص در توسعه روابط اقتصادی و گردشگری میان جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران نقش مهم ایفا خواهد کرد .
خبرگزاری آذر تاج با اشاره به ابراز رضایت مسافران از شرایط این قطار مسافربری خاطر نشان کرد: نخستین قطار با 57 مسافر در این مسیر 29 دسامبر ( برابر 9 دی ) به مقصد مشهد حرکت کرد و 3 ژانویه (برابر 14 دی ) همراه با جمعی از مسافران ایرانی به نخجوان بازگشت .
این منبع خبری افزود: با اتصال خطوط ریلی جمهوری آذربایجان و ایران و تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب و نیز آغاز حرکت قطارها در مسیر باکو – تفلیس قارص، شاهد تحولات جدی در حوزه حمل و نقل در منطقه خواهیم بود که از آن کشورهای منطقه و نیز جمهوری خودمختار نخجوان سود خواهند برد.
قطار مسافربری نخجوان – مشهد بر اساس توافقنامه امضا شده 23 فوریه سال 2016 میلادی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است.
قطار مسافربری هر هفته دو بار در روزهای یکشنبه و پنجشنبه از نخجوان از طریق جلفا، تبریز و تهران به مقصد مشهد حرکت می کند .
برای ایجاد تسهیلات بیشتر مسافران این قطار تجهیزات مدرن در پایانه های نخجوان و جلفا نصب شده است.
مسافران قطار نخجوان – تبریز – تهران – مشهد می توانند بلیت را به صورت آنلاین و همچنین از پایانه های راه آهن تهیه کنند.
قیمت بلیت در این مسیر یک هزار و 858 کیلومتری از نخجوان تا مشهد، 40 فرانک سوییس است که مسافران می توانند با ارز ملی دریافت کنند.
این قطار مسافربری از نخجوان و از طریق جلفا، تبریز و تهران به مدت 30 ساعت به مشهد می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا