اخبارایرانگرجستان

بازدید دانشجویان گرجی از دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز گفت: 15 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های شهر باتومی گرجستان از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در جمع دانشجویان گرجی با اشاره به تاریخ و گذشته آموزش عالی در تبریز، امکانات و پتانسیل‌های دانشگاه تبریز و رتبه‌های بین المللی این دانشگاه افزود: دولت‌ها و دانشگاه‌های ایران و گرجستان روابط خوبی با هم دارند و دارای اشتراکات فراوانی هستند.
وی اظهار کرد: دانشگاه تبریز، گسترش همکاری‌های علمی و بین المللی را جزو اولویت‌های خود قرار داده و می تواند در مواردی مانند تبادل استاد و دانشجو کارهای زیادی با همسایگان و کشورهای منطقه از جمله گرجستان انجام دهد.
رییس دانشگاه تبریز یادآوری کرد: در دانشگاه تبریز 48 دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل بوده و از آموزش رایگان، تغذیه و امکانات خوابگاهی، ورزشی و فرهنگی بهره مند هستند.
پورمحمدی، ادامه داد: افزایش دانشجویان خارجی در سال‌های آینده از جمله برنامه‌های دانشگاه تبریز است.
احمد فرشبافیان، رییس موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قانا (قفقاز، آناتولی و آسیای میانه) نیز در این آئین گفت: حضور این دانشجویان بیشتر به منظور ایجاد تعاملات بین المللی و آشنایی آنان از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز و به خصوص با تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورمان است.
نشست با اعضای انجمن‌های علمی- فرهنگی و نخبگان دانشگاه، دیدار از مجموعه افلاک نمای پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی، آزمایشگاه مرکزی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه و بازدید از دو موزه قاجار و آذربایجان و بازار تبریز از جمله برنامه‌های سفر 2 روزه دانشجویان گرجستان به تبریز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا