اردبیل

49 درصد اتباع آذری برای درمان به اردبیل سفر می کنند

سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري اردبيل گفت : ۲۹۲ هزار نفر از تبعه جمهوري آذربايجان در شش ماه اول امسال به اين استان سفر كرده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، قادر تقی‌زاده عصر سه شنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات گردشگری استان اردبیل افزود: پس از دلایل درمانی و پزشکی گردشگری با 34.5 درصد، تجارت و بازرگانی با 9.7 درصد و دید و بازدید اقوام با 4.7 درصد در رده های بعدی قرار دارد.

او گفت: نظرسنجي هاي دانشگاهي انجام شده نشان مي دهند كه ۴۹ و چهار دهم درصد از مسافران و گردشگران آذري كه از ابتداي فروردين تا پايان شهريور امسال وارد استان اردبيل شده اند داراي مشكل هاي درماني بوده اند و با هدف مراجعه به مراكز پزشكي و درماني اين استان و مداواي خود به اردبيل سفر كرده اند.
وي اظهار كرد: همچنين سياحت و استفاده از جاذبه هاي طبيعي و تاريخي استان اردبيل ۳۴ و نيم درصد ؛ تجارت و بازرگاني ۹ و هفت دهم درصد و ديد و بازديد اقوام چهار و هفت دهم درصد از انگيزه هاي اتباع جمهوري آذربايجان را از مسافرت به ايران تشكيل مي دهند.
وي با اشاره به اينكه مسافران اتباع جمهوري آذربايجان از طريق گمرك شهرستان بيله سوار مغان وارد استان اردبيل مي شوند يادآوري كرد كه ۲۶ و شش دهم درصد از اين افراد براي اولين بار ، ۱۴ و هشت دهم درصد براي دومين بار ، ۱۵ و ۹ دهم درصد براي سومين بار ، ۹/۹ درصد براي چهارمين بار ، هشت و چهار دهم درصد براي پنجمين بار و بقيه يعني ۲۴ و چهار دهم درصد براي بيش از ششمين بار است كه به اين استان سفر كرده اند.
تقي زاده ادامه داد: ۷۶ و يك دهم درصد از مسافران جمهوري آذربايجان كه با هدف درمان وارد استان اردبيل شده اند به واسطه اقوام و فاميل هاي خودشان در اين استان براي استفاده از مراكز پزشكي و درماني راهنمايي شده اند و ۳۶ و هفت دهم درصد از اين افراد تجربه قبلي درمان در ايران را داشته اند و بقيه آنان افرادي بوده اند كه براي اولين بار براي اين منظور وارد كشورمان شده اند.
او گفت : ۷۷ درصد از اتباع آذري كه در اين مدت براي استفاده از مراكز پزشكي و درماني استان اردبيل به استان اردبيل سفر كرده اند از نحوه و كيفيت درمانشان در ايران راضي بوده اند و ۳۵ و دو دهم درصد از اين افراد نيز براي ادامه درمان خودشان در اردبيل تمايل داشتند.
او گفت : ۸۳ و نيم درصد از مجموع مسافران تبعه جمهوري آذربايجان كه در اين مدت به اردبيل سفر كرده اند بين سه تا پنج روز در استان اردبيل اقامت داشته اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا