آذربایجاناخبارایراننخجوان

سوت حرکت قطار نخجوان – مشهد بزودی بصدا در می آید

شرکت راه آهن جمهوری خودمختار نخجوان اعلام کرد که کارهای مقدماتی برای راه اندازی قطار مسافربری نخجوان – تبریز – تهران – مشهد اجرا شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان، برای راه اندازی قطار مسافربری در مسیر یادشده سه واگن مسافربری مدرن از باکو به نخجوان منتقل شد.
بر اساس اعلام شرکت راه آهن نخجوان، واگن های مسافربری ویژه مسیر نخجوان – تبریز – تهران – مشهد و بالعکس مجهز به سیستم های گرمایش و سرمایش بوده و گروه خدمه این واگن ها در باکو دوره آموزشی را طی کردند .
همچنین برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای مسافران این قطار تجهیزات مدرن در پایانه های نخجوان و جلفا نصب شده است .
بر اساس این گزارش، مسافران قطار نخجوان – تبریز – تهران – مشهد می توانند بلیت را بصورت آنلاین و همچنین از پایانه های راه آهن تهیه کنند.
قطار مسافربری در مسیر نخجوان – تبریز – تهران –مشهد هر هفته دوبار حرکت خواهد کرد و قیمت بلیت در این مسیر یکهزار و 858 کیلومتری از نخجوان تا مشهد 40 فرانک سوییس خواهد بود که مسافران می توانند با ارز ملی دریافت کنند .
قطار مسافربری میان جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران بر اساس توافقنامه امضا شده میلادی میان کشورمان و جمهوری آذربایجان راه اندازی می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا