آذربایجاناخباراردبیلایراننخجوان

ابراز تسلیت مسئولان عالی‌رتبه نخجوان به مناسبت درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی و موذن‌زاده

مسئولان عالی رتبه نخجوان به نمایندگی از ریاست مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان با حضور در سالن کنفرانس شهدای منا در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی و سلیم موذن زاده مداح اهل بیت را تسلیت گفتند .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، میرهاشم سیداف معاون رییس مجلس عالی در امور دینی، عسگر اسماعیل اف رییس اداره وزارت امور خارجه و صاحب محمداف قاضی شهر نخجوان از طرف رییس مجلس عالی در این مراسم شرکت کردند.
اعضای هیات عالی رتبه نخجوانی ضمن ابراز همدردی و اظهار تاسف و تاثر از فقدان دو شخصیت برجسته مکتب اهل بیت (ع) تصریح کردند : صدای اذان مرحوم رحیم موذن زاده در تمام مساجد جمهوری خودمختار نخجوان همواره پخش می شود و فعالیت‌های خاندان موذن زاده در جمهوری آذربایجان بر همگان شناخته شده است.
منصور آیرم، سرکنسول کشورمان ضمن تشکر از حضور هیات نخجوانی در این مراسم تاکید کرد: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ریشه در علائق مشترک و تاریخ داشته و حضور هیات نخجوانی در مراسم یاد بود این دو شخصیت برجسته مکتب اهل بیت (ع) را مبین این امر دانست.
وی با اشاره به جایگاه علمی و فقهی آیت الله اردبیلی و مسئولیت های ایشان در جمهوری اسلامی ایران، فقدان این عالم بزرگوار را بسیار سنگین دانست.
آیرم همچنین با اشاره به نوای معروف زینب زینب مرحوم سلیم موذن زاده صدای او را واجد ویژگی هایی دانست که هر کس را تحت تاثیر قرار می داد و حزن و غم اهل بیت با این صدا به خوبی منتقل می گردید.
در این مراسم میرهاشم سیداف معاون رییس مجلس عالی نیز افزود: همکاری‌های متقابل در حال رشد و تعالی است و حضور مسوولان ایرانی در برنامه های دینی نخجوان بیانگر عمق مناسبات دوجانبه است.

شایان ذکر است در پایان برنامه، عسگر اسماعیل اف رییس اداره وزارت امور خارجه نخجوان متن پیام تسلیت درگذشت حضرت آیت الله موسوی اردبیلی و سلیم موذن زاده را از طرف ریاست مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان در دفتر یادبودگشایش یافته به این مناسبت نوشته و پس از قرائت آن، میرهاشم سیداف معاون رییس مجلس عالی در امور دینی این پیام را امضا کرد. صاحب محمد اف، قاضی شهر نخجوان نیز در زمان حضور هیات، آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کرد که معنویت خاصی به فضای برنامه بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا