آذربایجاناخبارایراننارداران

تجمع اعتراض آمیز مردم تبریز مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان + تصاویر

صدها نفر از مردم انقلابی تبریز، در اعتراض به تداوم سرکوب و اذیت و آزار روحانیون و اسلام گرایان توسط دولتمردان جمهوری آذربایجان به ویژه یورش وحشیانه نیروهای ویژه پلیس و وزارت داخلی این کشور به شیعیان قصبه نارداران که به شهادت و مجروح شدن عده ای از نمازگزاران انجامید، امروز مقابل كنسول گري جمهوري آذربايجان در تبریز تجمع نمودند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد هایی که بر روی آنها نوشته شده بود: «به جای کشتن شیعیان به فکر آزادی قره باغ باشید»، «انقلابیون یا در میدان خواهند بود یا در زندان» و … از ساعات ابتدایی صبح، مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز گردهم آمده خواستار آزادی روحانیون، زندانیان سیاسی و پایان دادن به سیاست سرکوب و فشار علیه اسلام گرایان در جمهوری آذربایجان شدند.
تجمع کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرک بر اسرائیل»، «لبیک یا حسین»، «آذربایجان جانباز خامنه ایدن آیریلماز»، «یل یاتار طوفان یاتار، یاتماز حسینین پرچمی»، «ایاغ آچیب یهود آذربایجاندا، آت اوینادیر وهابی شیعه سی زنداندا»، «حسین حسین شعاریمیز، شهادت افتخاریمیز»، «آذربایجان اویاخدی، ناردارانا دایاخدی» و «آذربایجان اویاخدی اوز دینینه دایاخدی» ضمن انتقاد از اقدامات اخیر دولت آذربایجان در از بین بردن مظاهر اسلامی و ایجاد خفگان بر جامعه شیعی که بیش از ۸۵ درصد جمهوری اذربایجان را تشکیل می دهند، از دولت باکو خواستند ضمن پایان دادن به این اقدامات خصمانه، ضد اسلامی و مغایر با حقوق بشر زندانیان بی گناه دربند را که با توطئه رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند را آزاد نموده و به جای همکاری با رژیم جعلی و منحوس اسرائیل به فکر آزادی قره باغ باشد.
گفتنی است که این تجمع پس از أقامه نماز ظهر و عصر و برگزاری مراسم عزاداری با شکوه با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.
لازم به ذکر است که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز روز سه شنبه در بیانیه ای شهادت مردم شیعه نارداران توسط دولت آذربایجان را محکوم کرده و خواستار رسیدگی مجامع حقوق بشری به این موضوع شدند. در این بیانیه نمایندگان استان های آذری نشین کشور با محکوم کردن این اقدام ناشایست دولت آذربایجان از تمام نهادهای حقوق بشر جهانی خواستار رسیدگی به رفتار دولت درخصوص تضیع حقوق مردم و به شهادت رساندن مومنین شدند و خواستار اعزام هیئت حقیقت یاب به منطقه از سوی سازمان ملل و تهیه گزارش از عملکرد ددمنشانه دولت باکو در سرکوب شیعیان در نارداران شدند.
همچنین بیش از یکصد تن از شاعران و نویسندگان آذربایجان با انتشار بیانیه ای ، ضمن ابراز نفرت و انزجار از اقدام ننگین و رسوای برخی شبکه های معاند و تجزیه طلب پان ترکیستی در اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار علیهم السلام و حضرت صدیقه کبری ، فاطمه زهرا سلام الله علیها، خواستار پیگیری قضایی، قانونی و انقلابی عاملان و حامیان این اقدام از سوی مسئولان امر شدند. شاعران و نویسندگان آذربایجان، ضمن تقبیح شدید اقدامات دولت باکو در یورش خونین و خشن به شیعیان نارداران و جلوگیری از برپایی عزاداری حسینی، خواستار حمایت جدی دولت جمهوری اسلامی از شیعیان در هر نقطه از جهان شده بودند.
لازم به یادآوری است که در پي یورش نيروهاي عملیات ویژه جمهوری آذربایجان به مجلس عزاداري قصبه نارداران در روز پنج شنبه هفته گذشته، پنج تن از نمازگزاران زیارتگاه رحیمه خاتون قصبه نارداران در جمهوری آذربایجان شهید و بیش از ده نفر دیگر نیز زخمی و بازداشت شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا