آذربایجاناخبارایراننارداران

امام جمعه بندر آستارا؛ شیعیان در کشور جمهوری آذربایجان دارای امنیت نیستند

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه شیعیان در کشور جمهوری آذربایجان دارای امنیت نیستند، گفت: حکومت جمهوری آذربایجان باید پاسخگوی اقدامات مسلحانه پلیس علیه شیعیان باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا ظهر امروز(۱۱ آذر) در تجمع عزاداران حسینی در صحن امامزاداگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) این شهرستان با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) گفت: تجمع میلیونی عزاداران در کربلا و سراسر ایران اسلامی همزمان با اربعین حسینی نشانه عشق و ارادت جهانیان به امام حسین(علیه السلام) است.

 

وی با بیان اینکه زیارت امام حسین(علیه السلام) در روز اربعین حسینی دارای اجر و ثوابی والا است، افزود: عشق به سیدالشهدا(علیه السلام) تا ابد در دل ملت های آزادی خواه باقی می‌ماند و هر روز و سال که از این قیام می‌گذرد محبت به آن حضرت در دل های مردم بیشتر می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه امنیت و آسایشی که در کشور داریم آن را مدیون نیروهای نظامی و امنیتی هستیم، تصریح کرد: در کشور جمهوری آذربایجان شیعیان دارای امنیت نیستند و با ترس و واهمه عزاداری می‌کنند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه حکومت جمهوری آذربایجان باید پاسخگوی اقدامات مسلحانه پلیس علیه شیعیان باشد، گفت: شیعیان جمهوری آذربایجان در حالی که عزاداری می‌کردند پلیس این کشور با تیراندازی به عزاداران ۵ الی ۷ نفر  را به شهادت رساند.

 

وی اضافه کرد: دوستداران اهل بیت(علیه السلام) هیچوقت نمی‌توانند تروریست باشند بلکه آنان در مکتب امام حسین(علیه السلام) پرورش یافته اند.

 

امام جمعه بندر آستارا ادامه داد: ظلم ستیزی در مکتب سید الشهدا(علیه السلام) جایگاه ویژه ای دارد و پیروان آن حضرت نیز ظلم ستیزاند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه مردم جمهوری آذربایجان با شعار هیهات منه الذله می‌خواهند امنیت در آن کشور باشد، اظهارکرد: دستگاه های امنیتی به جای برقراری امنیت به عزاداران تعرض می‌کنند و این اقدام بدی در کشور است که ۸۰ درصد آن تشیع هستند.

 

وی وجود امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) در بندر آستارا را نعمتی ارزشمند برای این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: باید قدر این امامزادگان شریف را بدانیم و مومنان نیز باید کمک های خود را برای توسعه امامزادگان بیشتر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا