آذربایجاناخبارایراننارداران

واکنش تند نکو به دور جدید سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان

نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به دور جدید سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان خواستار توقف فوری و دستگیری عاملین حمله به مسلمانان شد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ابراهیم نکو  امروز در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران ضمن محکم کردن سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان در آستانه اربعین حسینی  اظهار کرد: متاسفانه این روزها در همسایگی خود شاهد برخی تحرکات علیه مسلمانان هستیم که در آخرین حمله خود دست کم چهار تن از شیعیان شهید شده و حدود ۱۰ نفر دیگر بر اثر اصابت گلوله‌های شلیک‌ شده توسط پلیس جمهوری آذربایجان زخمی شدند.

وی با اعلام اینکه شهادت و مجروح شدن مسلمانان در آستانه اربعین حسینی در «نارداران» از توابع باکو با سکوت بنگاه‌های خبری جهان به‌ویژه خاورمیانه مواجه بود، تصریح کرد: مواضع آشکار صهیونیستی و تکفیری علیه پیروان مکتب عاشورا و سرکوب آنان در باکو بر کسی دیگر پوشیده نیست و جای تأسف دارد که امروزه حرفه رسانه‌ای ‌غرب نیز سیاست زده‌ شده و هیچ‌گونه استقلال حرفه‌ای ندارند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین اوضاع برخی مناطق باکو با آغاز حملات جدید علیه مسلمانان نگران‌کننده است.

وی گفت: مسلمانان آگاه باشید که امروز ‌گروه‌های شیعی در سایه سکوت مورد آماج حملات قرار گرفته است.

نکو افزود: در جریان  سرکوب این افراد حجت‌الاسلام والمسلمین «حاج ذوالفقار میکاییل‌زاده» یکی دیگر از روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان و حافظ قرآن کریم نیز دستگیر شد.

وی همچنین خاطر‌نشان کرد: به‌رغم این‌که عمده دستگیرشدگان در نارداران از فعالان و جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان هستند، مسلمانان جهان به‌ویژه در ایران اسلامی نباید به این بحران بزرگ بی‌تفاوت باشند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: اظهارات اخیر وزارت کشور جمهوری آذربایجان با هدف گمراه کردن افکار عمومی از این جنایت است.

وی گفت: متاسفانه به جای توقف این‌گونه اقدامات سرکوبگرانه خویش با سرپوش گذاشتن به این جنایات، شهدا و مجروحین و نیز بازداشت‌ شده را از افراطیونی یاد کرده که قصد برکناری «الدار محموداف» وزیر امنیت ملی آذربایجان را داشتند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار توقف فوری سرکوب شیعیان در باکو و آزادی بی‌قید و شرط افراد بازداشت‌شده و محاکمه عاملین این جنایت شد.

گفتنی است نیروهای پلیس و امنیتی جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه ۲۶ نوامبر، مطابق با پنجم آذر و ۱۴ صفر، یک هفته مانده به اربعین حسینی برای برهم زدن مجلس عزاداری شیعیان در روستای نارداران به مردم این منطقه حمله کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا