اخبارترکیه

درگیری میان نیروهای ترکیه و شبه نظامیان کرد 12 کشته برجا گذاشت

مقام های دولت ترکیه اعلام کردند: در درگیری بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان کرد در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق، 11 شبه نظامی و یک سرباز ارتش کشته شدند.

به گزارش قفقاز به نقل از رویترز، در تازه ترین درگیری ها بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان کرد در جنوب شرق ترکیه 12 نفر از جمله 11 شبه نظامی و یک سرباز ارتش جان خود را از دست داده اند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.در این مدت تعداد زیادی از نیروهای پ ک ک و ماموران امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قول داده است تا زمانی که همه شبه نظامیان از بین نروند، به مبارزه با این گروه ادامه خواهد داد.

دفتر استانداری ایالت سرناک با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که این درگیری ها در این ایالت رخ داده است. در درگیری بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان پ ک ک در ایالت “وان” نیز یک سرباز کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40 هزار نفر در جریان این درگیری ها تاکنون کشته شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا