اخباراردبیلایران

لزوم هوشیاری در برابر اختلافات مذهبی، سیاسی و قومی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه وحدت را ضرورت عزت و استقلال و بقاء کشور و مذهب و دین دانست و اختلافات مذهبی، سیاسی و قومی را در این خصوص سم مهلک و موجب بهم ریختن شیرازه کشور و مذهب و تسلط دشمنان غدّار دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،حضرت آیت الله عاملی با انتقاد از آنچه اخیرا در بعضی از برنامه های صدا و سیما اتفاق افتاد و با تحسین از عذرخواهی مسئولین صدا و سیما، همگان را به هوشیاری در حفظ پیوند و وحدت و همدلی فراخواند.

وی همچنین از مسئولین ارشد کشور خواست از اظهارات ناشی از احساسات و عصبانیت اجتناب کنند و از طریق مطبوعات با همدیگر صحبت نکنند و اختلافات خود را در محافل خصوصی حل نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها از اهالی استان خواست در برابر شایعات مربوط به انتخابات هوشیار باشند و بدون برهان و دلیل هیچ سخن و نسبتی را نپذیرند.

وی اضافه کرد: بعضی از کاندیداها مخصوصا در جنوب استان خودشان را به اینجانب منسوب می کنند و من با تکذیب این نسبت ها به اهالی محترم اعلام می کنم هرکس چنین نسبتی را به زبان بیاورد دروغگوست و حتما از دادن رأی به چنین اشخاصی اجتناب کنید.

وی همچنین اهالی را از شرکت در ضیافتهای انتخاباتی نهی کرد و مخصوصا از مسئولین اجرایی از بخشداران و فرمانداران خواست در چنین ضیافتهایی که به غیر عنوان انتخابات برگزار می شود اجتناب نمایند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به محکومیت حقوق بشری ایران توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: اینگونه محکومیت ها قبل از اینکه برای کشور محکوم شده نقص باشد نقص برای صادرکنندگان است.

وی افزود: چگونه می شود که فقط مخالفین دولت آمریکا مثل روسیه، چین و ایران محکوم می شوند و هیچ کشور موالی آمریکا محکوم نمی شود؟

وی سؤال کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان، دو کشوری هستند که ناظرین حقوق بشر را به کشور خود، راه نمی دهند چگونه آنها محکوم نمی شوند؟ چرا به کشتار 7000 حاجی از طرف شورای حقوق بشر سازمان ملل توجه نمی شود؟ چرا به کشتار 13000 یمنی و به محاصره شدن 25 میلیون یمنی که در وخیم ترین حالت به سر می برند توجهی نمی شود و عربستان به عنوان کشور دموکراتیک معرفی می شود؟

امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: سلب تابعیت از شهروندان از ارتجاعی ترین حالات نقض حقوق بشر است. بحرین تا حال بیش از 80 نفر از شهروندان خود را که مخالف حکومت هستند سلب تابعیت کرده است. چرا چنین حکومت قرون وسطایی مورد تمجید شورای حقوق بشر قرار می گیرد؟

وی با اشاره به انتفاضه سوم فلسطینی ها که تا حال 82 شهید داشته و با اشاره به کشتار 70 ساله فلسطینی ها سؤال کرد که چرا فلسطینی ها سهمی از حقوق بشر ادعایی شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارند؟

وی در خاتمه اظهار داشت: خود آمریکا پرونده های حقوق بشر سهمگینی دارد که در وهله اول باید  تکلیف آنها مشخص شود. آمریکا عملا اظهار می کند که فوق قوانین بین المللی است و خودش را در برابر جنایاتی که مرتکب می شود پاسخگو نمی داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا