آذربایجاناخبارایران

برگزاری محفل شعر به مناسبت سالروز عید سعید غدیرخم در باکو

روز چهارشنبه 8 مهرماه به مناسبت عید سعید غدیر، شب شعری با حضور شاعران برجسته آیینی جمهوری آذربایجان و تعدادی از دوستداران امامت و ولایت در سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این مراسم ابتدا با تلاوت قران کریم توسط یکی از قاریان مشهور باکو آغاز و سپس سید نورالدین از شاعران بنام جمهوری آذربایجان در مقدمه ای کوتاه ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی برای برگزاری چنین مراسم با شکوهی، به موضوع حادثه منا اشاره و به ملت بزرگ ایران از طرف جامعه شعرای اهل بیت آذربایجان تسلیت گفت و این حادثه را توطئه ای از سوی آل سعود و رژیم صهیونیستی علیه امت اسلامی دانست.

در ادامه هریک از شعرا ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر خم سروده های زیبای خود را در وصف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و خصوصا ولایت امیر المومنین علی (ع) سرودند.

از جمله شعرای بنام حاضر در این مجلس می توان به حاج الشن خزر، عارف بوزونالی، حاج سلطان، حاج سیار، زامیک محمود اف( که اخیرا در محضر مقام معظم رهبری شعر سروده بود) پروفسور شاهین فاضل و همچنین تعدادی دیگری از شعرای بنام و برخی از شعرای جوان نام برد.

در پایان این محفل معنوی سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در باکو نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع شعرای آیینی جمهوری آذربایجان با شاره به آیات مربوط به غدیر خم به برخی از ابعاد ولایت مداری اشاره نمود.

در انتهای این مراسم رایزن فرهنگی باکو پیشنهاد نمود که در هر فصل به مناسبتهای مختلف محافل شعر با حضور شعرای اهل بیت (ع) با همکاری رایزنی فرهنگی باکو در قالب هیئت مذهبی برپا شود که این پیشنهاد مورد استقبال شعرا قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا