اخبارترکیهعمومی

یکی از اعضای دولت ترکیه از کیلیس به عنوان یکی از “شهرهای سوریه” یاد می کند!

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، به نقل از محافل نزدیک به دولت این کشور گزارش داد که شمار پناهجویان سوری در شهر مرزی کیلیس ترکیه به 110 هزار نفر رسیده است و این در حالی است که شمار ساکنان ترک و بومی این شهر 108 هزار نفر است. بر اساس این گزارش یکی از اعضای دولت ترکیه از کیلیس به عنان یکی از “شهرهای سوریه” یاد می کند!

ترکیه در سال های گذشته به پناهگاه اصلی میلیون ها پناهجویی بدل شده است که به دلیل جنگ از کشورهای خود یعنی سوریه و عرق فرار کرده و خود را به ترکیه رسانده اند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی دولت آنکارا تا به امروز دو میلیون پناهجوی سوری و 225 هزار پناهجوی عراقی در ترکیه اسکان داده شده اند.

در این میان اما شهر مرزی کیلیس وضعیت ویژه ای دارد. این شهر در سال های اخیر چندین بار هدف آتشباری های شورشیان سوری در آن سوی مرز قرار گرفته است. جنگنده های نیروی هوایی ارتش ترکیه برای نخستین بار در پایان ماه جولای مواضع داعش در آن سوی سیم خاردارها و موانع مرزی را هدف قرار دادند. نیروهای داعش البته پیش از این از داخل خاک سوریه به چند پست مرزبانی ترکیه در شهر کیلیس حمله برده و یک سرباز ترک را کشته بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا