آذربایجاناخباراینگوشترکیهچچنداغستانعمومیقفقاز شمالیگاباردین بالکاریا

داعش به زودی وارد قفقاز خواهد شد

داعش به زودی وارد قفقاز می شود.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت آذری پابلیکا.آذ، فعالیت گروه ترورویستی داعش در روز های اخیر افزایش یافته است. به خصوص پس از شروع عملیات ارتش ترکیه بر علیه این گروهگ آنها تلاش می کنند که مکان جدیدی را در منطقه برای خود در نظر بگیرند. برخی از کارشناسنان معتقدند شبه نظامیانی که در گوشه ای از کشور عراق و سوریه مورد هجوم قرار گرفته اند  تلاش می کنند که به منطقه قفقاز نقل و مکان نمایند.

از ابتدای رودخانه فرات تا اواسط دریای مدیترانه که تحت سرزمین کشور سوریه قرار دارد و همچنین در مناطق مرزی ترکیه ، عملیات نظامی که ارتش ترکیه با همکاری آمریکا برای مقابله با داعش در پیش گرفته است آنان را به این فکر واداشته است تا مکان جدیدی را برای خود انتخاب نمایند.که به نظر می آید تلاش آنها حضور در قفقاز است.

به همین جهت در چند روز گذشته نیروهای امنیتی روسیه در جهت مقابله با شبه نظامیان واقع در قفقاز که زیر نظر داعش فعالیت می نمودند عملیاتی را انجام صورت دادند که در طی این عملیاتها  چندین تن از این گروه تروریستی کشته شدند.

لازم به ذکر است گروه تروریستی داعش قبلا در این مناطق رهبرانی را تعیین نموده بود که براساس فعالیت آنها در منطقه بسیاری از شبه نظامیان و تندروها با داعش و رهبر آن بیعت نموده اند که همین موضوع باعث شد تا افرادی وابستگی خود به این گروه را به طور علنی نشان داده و در کشورهای که داعش در حال جنگ است به آنها بپوندند ولی در حال حاضر با توجه به اینکه می بینند جانشان به خطر افتاده تلاش می کنند که به همراه دیگر گروه تروریستی به قفقاز برگشته و اهداف خود را در این منطقه دنبال نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا