آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

تحریف سخنان آیت الله سید حسن عاملی از سوی برخی از رسانه های جمهوری آذربایجان

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، چندی پیش حضرت آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل با اشاره به انتخابات ترکیه گفت: این حادثه درتحولات منطقه اثرخاصی خواهدگذاشت.

وی در تحلیل گفته خویش اینچنین اظهار داشت: دولت ترکیه می خواست رهبری خاورمیانه را به دست بگیرد ولی از راه درستی نرفت. آنها هم دین، هم جان انسانها، هم تروریسم و هم اختلاف شیعه و سنی را به ابزار کار خود تبدیل کرده و به چهره فرامذهبی ایران صدمه زدند. یکی از برکات مهم انتخابات مزبور، شکست و ناکامی یک اسلام خاص انحرافی است.

وی با اشاره به اینکه دولت ترکیه صراحتاً از امپراطوری عثمانی صحبت می کرد ولی کسی از غربی ها از آنها ایراد نمی گرفت گفت: چگونه ایران را بطور مداوم متهم به احیاء امپراطوری فارس می نمایند در حالیکه ذره ای از آثار این اتهام در رفتار ایران اسلامی وجود ندارد؟

این بیانات بازتاب وسیعی در رسانه های جمهوری آذربایجان داشت. برخی از سایت های خبری نیز به تحریف این سخنان پرداخته و اظهار داشتتند: آیت الله عاملی، پیروزی اردوغان را شکست اسلام می داند!

این سایت ها با تحریفی بسیار دقیق از این بیانات، لفظ اسلام خاص را که حضرت آیت الله عاملی آن را شکست خورده دانسته بود، به لفظ اسلام تغییر داده و اصل اسلام را در بیانات ایشان شکست خورده معرفی کردند. در حالیکه مقصود ایشان اصلا اینچنین نبود و این اظهارات سایت های خبری یک تحریف کاملاً عمدی و مغرضانه است.جالب اینجاست که تیتر و متن این خبر نیز با هم ،هم خوانی ندارد.

مرکز فرهنگی قفقاز خبر axar.az در این خصوص را به زبان فارسی ترجمه کرده است:

آیت ا… عاملی: پیروزی اردوغان شکست اسلام  است.

ترکیه قصد داشت که خاورمیانه  را با اعمال نادرست خود رهبری نماید.

براساس گزارش خبرگزاری آخار.آذ ،آیت ا…. عاملی این  سخنان را بیان کرده است. براساس سخنان وی،  پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه  در انتخابات پارلمان ترکیه ، شکست اسلام به حساب می آید.

آنها از دین ، جان  مردم ، تروریست  ها و اختلافات بین  شیعه و سنی  سوء استفاده نموده  و چهره مذهبی  ایران را خدشه دار نمودند. نتیجه انتخابات ترکیه شکست اسلام به حساب می آید.

دولت ترکیه از گسترش امپرطوری عثمانی سخن به میان می آورد و هیچ گونه واکنشی برای حرکات غربی ها نشان نمی دهند و به طور متمادی جمهوری اسلامی ایران را برای برپانمودن امپراطوری فارس متهم می نمایند. در حالی که در ایران هیچ گونه فعالیتی در این مورد وجود ندارد.

لازم به ذکر است که آیت ا… عاملی مدتی پیش با انتقاد ازحاکمیت  آذربایجان اظهار داشته بود که شاه اسماعیل در تمامی نبردهای خود بر آن بود که ایرانی قدرتمند بسازد .

آیت الله که سعی دارد شاه اسماعیل را به عنوان یکی از پادشاهان ایران معرفی کند کارشناسان آذربایجانی را به تحریف نمودن این مطلب تاریخی  متهم نموده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا