آذربایجاناخبار

اعتراض پارلمان اروپا در مورد زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان/تصاویر

 معاون پارلمان اروپا که  پیشگام  این اعتراضات بود  با پوشیدن تی شرت  هایی که تصاویر زندانیان وجدان در آذربایجان  در آن قرار گرفته بودند  اعتراض خود را نشان دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فاکت خبر، در تاریخ 8 ژوئن معاون پارلمان اروپا و عضو حزب سبز اروپا اولریک لوناچیک و برخی از اعضای پارلمان اروپا در شروع نشت این پارلمان تی شرت هایی  که حاوی تصاویر زندانیان حقوق بشر در آذربایجان بودند به تن کردند.

در روی این تی شرت ها تصاویر روزنامه نگار آذربایجانی خدیجه اسماعیل اوا، فعالان حقوق بشر رسول جعفراف، آنار ممدلی ، لیلی یونس ، امین حسین اف و انتقام علی اف قرار گرفته بودند.

اعضای پارلمان اروپا با این حرکت خود خواهان آزادی زندانیان سیاسی در آذربایجان گردیده اند.

سپس در ادامه معاون پارلمان اروپا در سخنرانی خود در این زمینه گفته است پارلمان اروپا  در زمینه ایجاد مشکل برای زندانیان سیاسی در آذربایجان بی تفاوت نخواهد ماند. او در سخنان خود اشاره نموده به جزء این حرکت باید در این زمینه قطعنامه ای نیز صادر گردد.

لازم به ذکر است که سازمان عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر و دیگر مجامع اروپایی در آستانه برگزاری بازیهای اروپایی در آذربایجان ابراز نگرانی خود در سرکوب فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران در این کشور را اعلام نموده بودند. آنها در این اظهارات خود از حکومت آذربایجان خواسته بودند که به این دستگیری های پایان داده و به اجرای تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر پایبند باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا