آذربایجاناخبارایران

برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت امام حسین ( ع ) در باکو

مراسم جشن اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) جمعه شب (01/03/1394) از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، در باکو برگزار شد. این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و نمایش کلیپ تصویری در وصف قیام عاشورا آغاز شد.

محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک به حاضران به مناسبت این روز مبارک، در باره زندگی و قیام حضرت امام حسین ( ع ) سخن گفت.

سفیر ایران با اشاره به سخنان حضرت امام حسین ( ع ) که “من مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می دهم”، گفت : این سخنان آن حضرت شعار انقلاب اسلامی در ایران بوده و در حال حاضر هم مردم مستضعف در منطقه از جمله یمن، عراق و لبنان در مبارزه با جریان های تروریستی – تکفیری و نیز هنگامی که زیر بمباران قرار گرفته اند، این شعار امام حسین ( ع ) را زمزمه می کنند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به حضور ستاره و لاله اسکندری دو هنرمند ایرانی که به دعوت دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان به باکو سفر کردند، افزود که انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته از قیام عاشورای حسینی، تحولات اساسی در همه حوزه های جامعه ایران از جمله در عرصه فرهنگی و هنری ایجاد کرده و موجب احیای اسلام واقعی شده است.

ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به این که امام حسین (ع) نور هدایت و کشتی نجات است، سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر این که ما هر چه داریم از عاشورا داریم را یادآورد شد. وی امام حسین ( ع ) را یک الگوی کامل برای انسان در طول تاریخ بشر، الگوی صبوری، مبارزه با ظلم، ایثار، جهاد و جوانمردی عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا