اخبارایرانترکیهویژه

اوزگوندوز : خداوند ریشه آل سعود را بخشکاند.

رهبر شیعیان ترکیه صلاح الدین اوزگوندوز در نماز جمعه مسجد جامع زینبیه استانبول با ارزیابی مسائل مهم روز هزاران نمازگزار را مخاطب قرار داد.

 

شیعه هرگز متحجر نبوده و به اهل نماز حمله نمی کند

گاهی بعضی روشنفکران می گویند “در عراق افراد سنی با جاسازی بمب بر روی خود مسجد شیعیان را تخریب می کنند، افراد شیعه نیز چنین عملی را با مسجد سنّیان می نمایند.” این یک سخن نسنجیده است. سخنی مدبّرانه و عقلائی نیست. فقط با نیت پرهیز از چنین وضعیتی در کشورمان به زبان آورده شده. لکن همراه اینگونه سخنان دردسرهایی نیز ایجاد می شود. هیچ شیعه ای تا این حد که به نمازگزان حمله کرده و مساجد را آغشته به خون نماید متحجر نمی شود، روی کره خاکی این چنین شیعه متحجری وجود ندارد. از دیدگاه شیعیان تمامی مساجد خانه خدا می باشد. اشخاص شافعی، حنفی، مالکی، جعفری بدون هیچ تفاوتی در همه مساجد که خانه خداست به عبادت می پردازند.

از لحاظ قدسیّت هر اندازه که مسجد زینبیه مبارک است، مساجد اهل سنّت هم مقدّس است.

 

تشیّع اوج ایمان است

حتی یک مورد از حمله شیعیان به اهل مساجد را به عنوان نمونه نمی توانند بیاورند. مهاجمین به مساجد افرادی با ذهنیت وهابی و مزدور آمریکا و اسرائیل هستند. اگر کسی از ما چنین عملی مرتکب شود مورد لعن همگان قرار می گیرد و من از هم اکنون پیشاپیش او را لعنت می کنم. از این جهت روشنفکران ما باید سخنان خود را راجع به شیعیان سنجیده و با تدبیر ابراز کنند. مزدوران وهابی آمریکا را با شیعیان قیاس نکنند. مقام شیعیان از مقام متقین نیز بالاتر است. شیعه در مقام ابراهیم علیه السلام قرار دارد. تشیّع از ایده آل ترین درجات ایمان است.

شیعه را در ردیف بدنام ترین مخلوقات و دارودسته ی یزید ذکر کردن به خودی خود ظلم و ناروا است. شیعه با رحمت، صلح، فضیلت و تقوا مرادف است.

 

ایران صدای مظلومان است

می گویند ایران منطقه را بر هم ریخته. از خدا بترسید!، ایران در مقابل تروریسم و در کنار ملتها و دولتها قرار دارد و با کسانی که در منطقه به دنبال ایجاد جنگ مذهبی و قومیّتی هستند در چارچوب قوانین بین المللی مبارزه می کند، اگر کسی ادّعا یا اطلاعی خلاف این دارد تشریف بیاورد با یکدیگر صحبت کنیم. من نماینده ایران نیستم لکن متحجّرانی که به بهانه ایران در آرزوی ضربه زدن به تشیّع هستند را مخاطب قرار می دهم. هم اکنون عربستان سعودی علنا دست به قتل عام و نسل کشی می زند، در یمن با حمله به بیمارستانها و بکارگیری سلاحهایی که از نظر مجامع بین المللی جرم محسوب می شود  زن و کودک وپیر وجوان را قتل عام می کند.

در یمن علوی به معنای رایج وجود ندارد. آنجا زیدی ها و شافعی ها اکثریت دارند. آل سعود سعی بر وارد کردن وهابیت به آن کشور دارد لکن مردم یمن چه زیدی چه شافعی دست رد به سینه ی آل سعود زده و در مقابل آنها متّحد شده اند.

 

شما آدم نمی شوید!

جمهوری اسلامی ایران می گوید مردم یمن هر چه بخواهد خود تصمیم می گیرد، به عربستان سعودی مربوط نمی شود، خصوصا به آمریکا اصلا مربوط نمی شود. آنجا پایگاه کسی نیست، رئیس جمهور آنجا را شما منصوب می کنید یا مردم باید انتخاب کند؟

ایران می گوید ملت ها تقدیر خود را خود تعیین کنند، از خارج مداخله نشود، آیا اشتباه می گوید؟ با وجود این مداخله نظامی نمی کند. اما اعراب، باز برای ویران نمودن زیرساخت ها و روبناهای کشور عربی دیگری مثل خودشان متحد شده دست به چپاول آنجا می زنند. خداوند ریشه ی شما را بخشکاند! پیامبر (ص) را نیز شما به ستوه آوردید، شما آدم نخواهید شد!

 

فورا حکم اعدام شیخ نمر را متوقف کنید!

آیت الله نمر به خاطر تحسین متعتقدین آزادی ملت خود محکوم به اعدام شده. ما خواهان لغو هر چه سریعتر این حکم ظالمانه هستیم و امید داریم عربستان سعودیِ مزدور آمریکا و انگلیس مرتکب این جنایت نشود.

در مورد یمن نیز خواهان توقف بدون قید وشرطِ این نسل کشیِ در حال جریان هستیم . خداوند آل سعود را در خون کشتگان یمن غرق خواهد کرد.

بار الها ما را از تحجّر، بی دینی، سفاهت و دسیسه گرانِ کفار محافظت بفرما.

 

سپاسگذاری

بنا به دعوت برای شرکت در “همایش بین المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن” به شهر قم سفر کردم. بدینوسیله از برگزار کننده این همایش، حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی و آقازاده ایشان جناب حجت الاسلام سید علی موسوی اردبیلی به خاطر توجه وافراشان به اساتید و آیت الله های شرکت کننده تشکر به عمل می آورم. سپس به شهر اردبیل سفر کرده آنجا مورد لطف و علاقه بسیاری از عزیزان از جمله مسئول دفتر آیت الله اردبیلی حاج علی آقای خزدوز، علمای بزرگوار حجت الاسلام سعادتی، نماینده رهبری و امام جمعه اردبیل سید حسن عاملی و آیت الله خاتمی واقع شدیم، همگی بسیار محبت نموده و با احترام به اینجانب حس محبت و علاقه به شما را نشان می دادند. از طرف شما و خودم از آنان تشکر می کنم. خداوند منّان هم عاقبت شما و هم عاقبت آن عزیزان را ختم بخیر بفرماید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا