آذربایجانایران

مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان رو به گسترش است

سفیر ایران در کشور جمهوری آذربایجان روابط و مناسبات دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را روبه گسترش و در سطح مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محسن پاک آیین ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع بازگشایی گمرک اصلاندوز افزود: اشتراکات عمیق فرهنگی، دینی و تاریخی میان دو کشور یاعث شده که روابط و سطح مناسبات در بسیاری از زمینه ها توسعه یافته اما باید این روند تداوم یابد.

وی دارا بودن بیش از 380 کیلومتر مرز مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان را در شکل گیری روبط روبه رشد تاثیرگذار دانست و از گشایش دوباره گمرک بخش اصلاندوز از توابع شهرستان پارس آباد در آینده نزدیک خبر داد.

سفیر ایران در کشور جمهوری آذربایجان تصریح کرد: امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای از سرگیری فعالیت گمرک اصلاندوز آماده است و برای بازگشایی آن مشکل جدی وجود ندارد.

وی با بیان این که جمهوری آذربایجان از گشایش مجدد این گمرک استقبال می کند، اضافه کرد: بازگشایی این گمرک موجب بهبود وضع معیشتی و افزایش درآمد مرزنشینان دو طرف خواهد شد.

به گفته پاک آیین از سرگیری فعالیت گمرک اصلاندوز به توسعه هرچه بیشتر روابط کمک خواهد کرد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس نیز بازگشایی این گمرک را از مطالبات و خواسته های مردم منطقه برشمرد و تاکید کرد: منطقه مرزی اصلاندوز ظرفیت ها و توانمندی های بالایی در توسعه اقتصادی دو طرف دارد.

حجت الاسلام حبیب برومند عنوان کرد: بازگشایی این گمرک نه تنها این بخش مرزی بلکه کل استان اردبیل را با رونق و جهش اقتصادی رو به رو خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا