آذربایجان

نگاه يك رسانه جمهوري آذربايجان به روسيه

 روزنامه آذري فاكت خبر با اشاره به ديدار اخير روساي جمهور روسيه و قزاقستان در شهر آستانه و ابراز اميدواري آنها در رابطه با شكل گيري اتحاديه گمركات كشورهاي همسود در سال آينده ميلادي نوشت : آذربايجان چندي پيش از پيوستن به منطقه اقتصادي واحد اوراسيا و اتحاديه گمركات كشورهاي همسود خودداري كرده و اين تصميم باكو طبيعتا با اعتراضاتي مواجه شده است.اين رسانه آذري افزود: جمهوري آذربايجان در پي خودداري از ملحق شدن به اين طرحها با فشارها و تهديدات مختلف روسيه مواجه گرديده است ، هر چند مدتي است از شدت اين فشارها بطور نسبي كاسته شده است.
فاكت خبر در ادامه مطلب خود به نقل از قابيل حسينلي كارشناس سياسي آذربايجان در اين زمينه نوشت : فشارهاي روسيه بر آذربايجان با نزديك تر شدن به انتخابات رياست جمهوري رفته رفته محسوس تر مي شود.
به گفته اين كارشناس آذري ، تاسيس تشكيلات جديدي به رهبري عباس عباس اف ( يكي از مقامات ارشد سابق و با نفوذ آذربايجان كه از چند سال پيش پس از بازنشستگي در روسيه زندگي مي كند) در روسيه و اظهارات تهديد آميز او عليه آذربايجان، بيانگر فشارهايي است كه از جانب روسيه متوجه اين كشور مي شود.
اين كارشناس سياسي با اشاره به حمايت هاي روسيه از نيروهاي جدايي طلب در آذربايجان و نيز خودداري كرملين از فروش تسليحات مدرن به اين كشور ، همه اين اقدامات را در جهت تحت فشار قرار دادن آذربايجان و وادار كردن باكو به تجديد نظر در سياست خود در قبال منطقه اقتصادي اوراسيا و اتحاديه گمركات مشترك المنافع ارزيابي كرده است.
حسينلي با استناد به تحركات اخير روسيه در سال انتخابات رياست جمهوري آذربايجان ابراز عقيده مي كند كه تلاشهايي براي خارج كردن تحولات جمهوري آذربايجان از مسير طبيعي آن و ايجاد هرج و مرج در اين كشور در حال شكل گيري است ، ولي دشمنان موفق نخواهند شد نيات خود را عملي كنند.
انتخابات رياست جمهوري آذربايجان در اكتبر (مهر) سال جاري برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا