ایرانگرجستان

مراسم اختتاميه ششمين دوره عمومي آموزش زبان فارسي در گرجستان

مراسم پاياني ششمين دوره آزاد آموزش زبان فارسي با حضور كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در گرجستان، فارسي‌آموزان و جمعي از استادان و مدرسان زبان فارسي در محل رايزني فرهنگي ايران در گرجستان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محسن كبريايي زاده كاردار سفارت ايران در گرجستان در اين مراسم با برشمردن اشتراكات فرهنگي دو كشور گفت: علاقه و تلاش در يادگيري زبان فارسي در گرجستان ستودني است و اين امر ما را براي ادامه راه جهت حمايت از توسعه زبان فارسي در سطوح مختلف در اين كشور مصمم تر مي كند.
وي با مطلوب خواندن روابط آموزشي و علمي بين دو كشور تاكيد كرد كه تلاش خواهيم نمود تا از فارسي آموزان منتخب دوره هاي عمومي در برنامه هايي چون اعطاء بورس تحصيلي و برگزاري دوره هاي دانش افزايي در ايران استفاده شود.
بهرام كيان سرپرست رايزني فرهنگي ايران در گرجستان هم با تبريك به فارسي‌آموزاني كه موفق شدند به دوره بعدي راه پيدا كنند اظهارداشت: يادگيري زبان فارسي با هر انگيزه اي ارزشمند است و شما با يادگيري زبان فارسي نقش به سزايي در گسترش روابط فرهنگي بين دوكشور ايفا مي كنيد.
سرپرست رايزني فرهنگي ايران در گرجستان، ويژگي مهم اين دوره‌ها را بهره‌گيري از استادان زبان فارسي اعزامي از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دانست كه به همراه برنامه هاي متنوع جنبي از جمله برگزاري شب شعر، استفاده از وسائل كمك آموزشي، نمايش فيلم و نرم افزارهاي رايانه‌اي صوتي و تصويري سبب تقويت آموزش زبان محاوره اي و معرفي فرهنگ، هنر و سنت‌هاي اصيل ايراني به فارسي آموزان مي‌گردد.
در ادامه اين برنامه، محسن حسيني مدرس اعزامي به گرجستان، گزارشي از شيوه آموزش زبان فارسي در دوره هاي عمومي رايزني فرهنگي ارائه نمود. سپس فارسي‌آموزان ضمن معرفي خود، اشعاري از شعراي بزرگ ايران را خواندند.
در پايان اين مراسم گواهي فارغ‌التحصيلي دوره ششم به شركت‌كنندگان اعطا شد و نفرات برتر دوره با اهداي جوايز مورد تقدير قرار گرفتند.
آموزش زبان و ادبيات فارسي در گرجستان داراي سابقه طولاني است و در حال حاضر علاوه بر تدريس آموزش زبان فارسي در محل رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران، در چهار مدرسه شهر تفليس و تعدادي از دانشگاه‌هاي معتبر گرجستان كلاس‌هاي آموزش زبان فارسي داير است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا