اردبیل

پیام های عزاداری اربعین به دنیا

خطبه اول

اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

خودم و همه عزیزان را به تفوای خداوند متعال دعوت می نمایم.

  • دو طائفه ی انسان ها در پایان راه زندگی
    • خداوند متعال در پایان راه، انسان ها را به دو دسته تقسیم می نماید یعنی

انسان ها وقتی به پایان عمر خود می رسند دو طائفه هستند.

  • یک دسته به شر مآب
  • و یکدسته به حسن مآب می رسند.
  • مآب به محل بازگشت و عاقبت گفته می شود.
  • خداوند متعال می فرماید عاقبت عده ای از انسان ها بسیار زیبا و نیکوست و عاقبت عده ای هم شر است
  • آن شری که خداوند از آن تعبیر به شر بنماید با برداشت انسان از شر متفاوت است.
  • معیارهای سنجش عاقبت انسان در قرآن
    • خداوند معیار سنجش هر دو نوع عاقبت را در قرآن بیان فرموده است.
    • خداوند متعال می فرماید«وَإِنَّ لِلْمُتَّقِينَ لَحُسْنَ مَآبٍ»(ص-آیه49) تقوا عاقبت انسان را ختم به خیر می نماید.
    • اگر انسان در مراحل تربیت فرزند است در تربیت فرزندان عاقبت به خیر می شود ، اگر تجارت می مند در تجارتش عاقبت به خیر می شود، اگر مدیر مجموعه ای است در مدیریت خود عاقبت به خیر می شود.
    • در مورد طائفه دیگر خداوند متعال می فرماید«وَإِنَّ لِلطَّاغِينَ لَشَرَّ مَآبٍ »(ص-آیه55) کسانی که در برابر حکم خداوند و دستور او طغیان نموده اند ، خداوند می فرماید که عاقبت این افراد شر خواهد بود

← منزلگاهی را که خداوند نام آن منزل را منزل شر بنهد چگونه خواهد بود؟!

  • تقوا ، راه رضایت انسان از ماحصل عمر
    • بوسیله تقوا است که انسان بعد از یک عمر تلاش و کوشش، از اعماق درون از کار خودش راضی می شود
    •  اگر انسان با طغیان عمر خود را به پایان برساند با پشیمانی از این دنیا خارج خواهد شد و با شر از این دنیا نقل مکان خواهد کرد.
    • اگر زمین و آسمان جمع بشوند که آن شر را تغییر بدهند نخواهند توانست، اگر زمین و آسمان جمع شوند که ذره ای از کتاب اعمال انسان تغییر یابد هرگز این کار شدنی نخواهد بود.

←انسانی که با ندامت و  پشیمانی از این دنیا خارج می شود چگونه می تواند این پشیمانی را جبران نماید؟ انسانی که در پای مرگ پشیمان شود دیگر این پشیمانی او پایانی ندارد.

  • آفات زبان انسان
    • علمای اخلاق می گویند زبان انسان 70 آفت دارد.
    • در هیچ عضو بدن انسان این مقدار خطر وجود ندارد.
      • یک آفت بهتان است.
      • یک آفت تهمت است.
    • خداوند متعال در قیامت آتشی را برپا خواهدساخت و شخصی را که به دیگری تهمت زده است در درون آن آتش خواهد انداخت و به او خواهد گفت که این حرفی را که گفته ای اثبات کن بعد از آن از آتش خارج شو، آن شخص چون برای حرفش سندی ندارد خواهد گفت پرودگارا، این حرف را شنیدم، خداوند می فرماید شنیدن سند اثبات صحت مطلب نمی باشد و در محکمه من شنیدن به عنوان دلیل قابل قبول نیست،
    • آن شخص می گوید خداوندا همه گفتند من هم گفتم و حرف آنها را تکرار کردم خداوند متعال جواب خواهد داد گفتن همه و اینکه همه یک حرف را می زنند بدین معنی نیست که حتما آن کار واقع شده است، در محکمه ما این دلیل هم پذیرفته نیست.

←آن شخص تا دلیل نیاورد در آتش خواهد ماند یعنی مخلد در آتش خواهد بود و برای همیشه در آتش  خواهد سوخت.

  • بدترین جوامع، زودباورترین آنها نسبت به شایعات
    • وقتی جوامع را از لحاظ امنیت بررسی می کنند به این نتیجه می رسند که بدترین جامعه ، آن جامعه ای است که زود باور باشد و سریعاً باور کند.
    • جامعه ای که مردم آن هر حرفی را شنیدند فوراَ آنرا باور کنند خیلی جامعه ی بدی است.
    • در آن جامعه زندگی کردن بسیار سخت است زیرا:
      • مردم آن با سوءظن قضاوت خواهند کرد
      • با حرفهای دهان به دهان شده فوراً قضاوت خواهند کرد

←در چنین جامعه ای آبروی انسان از هر چیز دیگر ارزان تر خواهد بود. آیا در چنین جامعه ای می توان سالم زیست؟

  • بهترین مکان برای زندگی از نگاه امیرالمومنین(علیه السلام)
    • از حضرت علی (علیه السلام) سؤال شد بهتری جایی که برای زندگی می توانم انتخاب کنم ،کجاست؟ فرمود:
    • خیر البلاد ما حملک، بهترین شهر برای زندگی انسان آن شهری است که انسان را قبول کند یعنی فکر و اعتقادات انسان را قبول کند.

←وای به روزگار انسان هایی که در جامعه ای زندگی می کنند که در آن امنیت عٍرضی وجود ندارد، جامعه ای که امنیت آبرویی در آن وجود ندارد ! به منزله ی رفتن روی مین است.

  • به عنوان مثال یک یا چند کارمند که منفعتشان به خطر افتاده و با مدیر نتوانسته اند کنار بیایند با پخش یک شبنامه تمام آبرو و حیثیت مدیر را از بین می برند.
  • مثال دیگر در عرصه انتخابات برای اینکه آبروی رقیب خود را بریزند شبنامه منتشر می کنند و نمی دانند که برای کلمه به کلمه شب نامه مورد سؤال قرار خواهند گرفت.
  • اگر این مسائل را بر روی شبکه های اجتماعی درج نمایند، غوغایی بر سر آبروی یک بیگناه برپا خواهد شد.
  • افراد زیادی این مسائل را نمی دانند . شبنامه را که می نویسند فقط اسم شخص را بر روی آن نمی نویسند. هر شخصی که با منافع آنها برخوردی داشته باشد آبروی 70 ساله او را که ذره ذره آن را جمع نموده است  – آبرو قطره قطره جمع می شود ولی یکدفعه از بین می رود-  از بین خواهند برد.
  • آبرو ، آب صورت است منجمد است ذوب می شود و می ریزد صورت انسان زشت می شود.
  • در گذشته استانداری داشتیم هر نوشته ای که علیه کسی به دست او می رسید اگر امضا نداشت آن نوشته را به دستگاه خردکن می داد و ریز می کرد و می گفت نویسنده اگر جرأت و عرضه داشت اسم خودش را می نوشت.
  • اگر موضوعی وجود دارد به همین سادگی نیست که فورا اتهام بزنید بلکه نامه بزنید به مراکز رسمی و اسمتان را هم بنویسید و بگذارید بررسی کنند نه اینکه در ملاء عام شخص را با خاک یکسان کنید.
  • شایعه!
    • شایعه از  قسم آفات زبان است
    • شایعه را اگر کسی برزبان بیاورد تهمت و بهتان است چون یک چیز ثابت شده ای نیست.
  • سوءظن عامل فراگیری شایعه
    • یک علت که شایعه فراگیر می شود ، سوءظن است.
    • سوءظن نمودن خیلی راحت است.
    • انسان بی تقویو بی مبالاة با سوءظن حکم می کند در حالی که یقین ندارد و  فقط گمان برده است .
    • می گویند که در روابط اجتماعی سرطانی وجود دارد وآن ،سوءظن است.

←وقتی انسان به کسی سلام می کند و او جواب سلامش را نمی دهد حق سوءظن ندارد.

←آیت الله دستغیب می فرمود ما به یک آقایی سلام می کردیم و او جواب سلام ما را نمی داد  وما هم پیش خود می گفتیم که او چرا جواب سلام ما را نمی دهد ، بعدها متوجه شدیم که او کر بوده است و صدای ما را نمی شنیده است!

  • لزوم تحقیق در پذیرش حرف انسان فاسق
  • پیامبر(صل الله علیه و آله و سلم) به یکی از صحابه فرمود برو از منطقه خودت زکات را جمع آوری کن و بیاور و او هم قبلا در آنجا کارخلافی کرده بود و میترسید که برود و نمی توانست به پیامبر بگوید که از رفتن به آنجا ترس دارد و رفت، مردم آن منطقه که شنیدند نماینده پیامبر دارد به آنجا می رود به استقبال او در آمدند و آن صحابه همین که سیل خروشان جماعت را دید گفت معلوم است که اینها آمده اند که مرا بکشند، فرار کرد و بازگشت و به پیامبر گفت که کم مانده بود مرا بکشند. پیامبر تا خواست تصمیم بگیرد آیه نازل شد که«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ »(حجرات-آیه6) حرفی را که از شخصی که فاسق است و از خداوند ترسی ندارد و واهمه قدسی ندارد ، اگر شنیدید باور نکنید و در مورد آن بررسی کنید و دریابید که آیا درست می گوید یا نه.

←اگر جامعه به گونه ای باشد که هر حرفی زده می شود مردم آن را قبول کنند مثلا در صف نان حرفی زده  شود ومردم قبول کنند ، در تاکسی حرفی  بشنوند و قبول  کنند و… در این صورت در آن جامعه زندگی کردن محال می شود و صد البته آتش آن حرف باطل دامن گوینده حرف را هم خواهد گرفت.

  • شایعه را به چند مقصد درست می کنند:
    • یک مقصد استفاده از شایعه تخریب روحیه ی دشمن است و به وسیله شایعه می خواهند به اتاق تصمیم گیری لشگر وارد شوند.
    • بله به وسیله شایعه می شود به مغز تصمیم گیری لشکر نفوذ کنند

←همانگونه که گفته شد حضرت مسلم را در کوفه از طریق شایعه زمین زدند. معاویه در جنگ ،امام حسن(علیهالسلام) را به وسیله شایعه شکست داد.

  • استفاده معاویه از شایعه در جنگ صفین

یکی از عجیب ترین  بهره گیری از شایعه در جنگ صفین اتفاق افتاد.

  • ارتفاع زمین صفین از نهر فرات بالاتر است و از زمین آنجا نمی توان آب برداشت کرد و به حیوان هم نمی شود آب داد، باید یک راه با شیب ملایم رو به پایین کشید تا به آب برسد به این راه آب، شریعه گفته می شود. معاویه که به صفین رسید اول کاری که کرد شریعه را بر روی سپاه امیرالمومنین بست، حضرت پیام فرستاد که ما به اینجا برای دعوا بر سر آب نیامده ایم. معاویه جواب داد که آب را آزاد نمی کنیم. عمروعاص گفت آب را آزاد کن عراقی ها از بی آبی نمی میرند و دست به کار می شوند، معاویه گفت راه آب را باز نمی کنم. حضرت هرچه از معاویه خواست که راه آب را باز کند او اینکار را نکرد در نهایت با توجه به اینکه لشگر و حیوانات به آب احتیاج داشتند اصحاب و لشکر امیرالمومنین بشدت عصبانی شدند. شب هنگام حضرت دربین لشگر گشت و دید که همه شعر های حماسی می خوانند که جنگ را شروع کنند با یک اشاره حضرت و یک خطبه ی غرّائی که حضرت خواندند آب را گرفتند و بعد از گرفتن آب حضرت فرمود که آب را به روی دشمن نبندید در لشگر مقابل انسان و حیوان وجود دارد بگذارید از آب بهره مند شوند.
  • معاویه مجددا برای بازپس گیری آب شریعه نقشه کشید و از شایعه استفاده کرد.
  • بر روی یک تیر نوشت که عراقی ها من خیر شما را می خواهم بدانید که معاویه می خواهد از بالا سد را بشکند و اگر سد بشکند همه شما را سیل خواهد برد و آن تیر را به درون لشگر حضرت امیر پرتاب کرد ، شخصی تیر را برداشت و خواند و در سپاه حضرت دست به دست گشت و شایعه مانند خون در رگها جاری شد و کل لشگر از شکستن سد ترسیدند . از طرف دیگرمعاویه مردان قوی را به سمت سد فرستاد و آنها کلنگ را با سروصدا به زمین می زدند و لشگر حضرت که این اتفاقات را دیدند باخود گفتند که هرکسی که آن تیر را پرتاب کرده انسان خیرخواهی بوده است و راست گفته است و دارند سد را می شکنند و لشگر حضرت فورا عقب نشینی کردند، حضرت هرچقدر که گفتند این کار را نکنید گوش نکردند و عقب نشینی کردند و با یک شایعه سنگر را به دشمن تحویل دادند.اول شایعه بعد فتنه درست می شود.

←در جامعه این طور است که فتنه بی صدا می آید و صدایش بعداً در می آید.

←شایعه پخش می شود ولی خرابی آن بعدها مشخص می شود.

  • لشگر معاویه سد را نشکست و با خیال راحت آمدند مواضع را گرفتند و شریعه را دوباره فتح کردند و مجددا آب را بر حضرت امیر بستند .
  • حضرت در آنجا یک خطبه ی غرّاء ایراد فرمودند که در دنیا نظیر آن یافت نمی شود. باز آب را گرفتند ولی لشکر در این آزمون سرافکنده شدند چون به بیانات امیرالمومنین توجه ننمودند.
  • تیرهای صفین در جامعه امروز سوار بر امواج رسانه ها
    • از آن تیرهای صفینی هم اکنون به جامعه ما بسیار پرتاب می شود.
    • اما دیگر پیام را بر روی تیر نمی نویسند بلکه بر روی امواج سوار می کنند و به جامعه و خانه های ما می فرستند.  فلان مسئول اینطور آمد! فلان کار اینگونه شد! آینده اینگونه خواهد بود! و با سیاه نمایی آینده و گرفتن روح امید از مردم، جامعه را برای پیاده نمودن افکار شوم خودشان آماده می کنند.

ان شا الله خداوند ما را از معارف اهل بیت جدا نکند.

 

  

خطبه دوم

اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.

  • نشانه تقوا
    • تقوا نشانه دارد.
    • اگر انسان می خواهد بداند که تقوا دارد یا نه باین معیار و نشانه مراجعه کند.
    • متقی آن کسی است که وظیفه اش را انجام می دهد ولی باز هم ترس دارد و با خود می گوید که آیا خداوند از من راضی شد ؟
    • «وَالَّذِينَ يُؤْتُونَ مَا آتَوْا وَقُلُوبُهُمْ وَجِلَةٌ» (المؤمنون-آیه60) خداوند در تعریف انسان متقی می فرماید کسانی هستند که وظیفه خود را انجام می دهند اما باز هم ترس دارند.
    • ترسشان از چیست؟« أنهم إلى ربهم راجعون» (المؤمنون-آیه60) چون می دانند که زمانی می رسد که در دادگاه خداوند خواهند ایستاد و خداوند با آنها کار دارد و از آنها سؤال خواهد کرد.
    • «أُولَئِكَ يُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ»(المؤمنون-آیه61) خداوند می فرماید در هر انسانی که تقوا و واهمه قدسی وجود داشته باشد او سابق بالخیرات می باشد و در جامعه در انجام کار خیر از همه سبقت می گیرد و به انجام کار خیر رغبت نشان می دهد .
    • اگر تقوا و واهمه قدسی  و أنهم إلى ربهم راجعون در انسان نباشد و با ابدیت معامله نکند نباید از او انتظار ایثار و سبقت در خیرات داشت چنین انسانی کدام کار خیر را انجام خواهد داد؟!
    • به حضرت علی (علیه السلام) گفتند آقا جان چقدر شما صدقه می دهید؟ آیا دیگر کافی نیست؟ كم تتصدق‏ كم تخرج مالك‏(شرح‌نهج‌البلاغه/ج2/ص202) چقدر به فقرا کمک می کنید؟ ألا تمسك‏؟ نمی خواهی دست نگه داری؟ حضرت پاسخ داد به خدا قسم اگر بدانم که خداوند یک واجب را از من قبول کرده است دست نگه می دارم! اما به خدا قسم نمی دانم که خداوند از من قبول کرده است یا نه! این نگرانی فوق العاده ارزشمند است و جز مکتب وحی نمی تواند آن را درست کند.
    • به این واهمه مقدس تقوا گفته می شود. حضرت فرمود، إِنِّي وَ اللَّهِ لَوْ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى قَبِلَ مِنِّي فَرْضاً وَاحِداً  لَأَمْسَكْتُ وَ لَكِنِّي وَ اللَّهِ لَا أَدْرِي أَ قَبِلَ سُبْحَانَهُ مِنِّي شَيْئاً أَمْ لَا؛
    • شیخ جعفر شوشتری در سخنرانی های خود می فرمود والله در خودم یک خیر یقینی سراغ ندارم. آن واعظ با عظمت که تاریخ نظیر آن را کمتر به خود دیده است می گوید به خدا قسم یک خیر یقینی در خودم سراغ ندارم.
    • انسان هرچقدر که عبادت کند به امام سجاد علیه السلام نمی تواند برسد در دعای ایشان می خوانیم که می فرماید، وَقَدْ نَزَلْتُ مَنْزِلَةَ الاْيِسينَ مِنْ خَيْري ، خداوندا در برابر عظمت تو به روزی افتاده ام که مأیوس نیستم اما کانه در منزل مأیوسان هستم
    • مأیوسی که از خیر خودش مأیوس گشته نه از رحمت خداوند!
    • همچنین به خداوند عرضه می دارد، وَ لولا نَهْيِكَ اِيّايَ عَنِ الْقُنُوطِ لَقَنَطْتُ، خداوندا به عظمت توکه می نگرم چون تو امر کرده ای که مأیوس نشوم مأیوس نمی شوم وگرنه در برابر عظمت تو من احساس یأس می کردم و عرض می کند اگر تو واجب الطاعه نبودی برایت نماز نمی خواندم و تو را منزه می دانستم که من برایت نماز بخوانم لولا الواجب عن قبول امرک لنزهتک عن ذکری ایاک .
    • آیا با این نمازی که ما می خوانیم می توانیم حق خداوند را به جا آوریم؟
  • اربعین و مغناطیس جاذبه ی حسینی
    • گردهمایی بیش از 20 میلیون عاشق اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در کربلا حادثه ی کوچکی نیست.
    • مراسم مذهبی به این عظمت تا به حال در تاریخ و در هیچ کجای دنیا دیده نشده است.
    • هیچ تفکری و هیچ مکتبی این قدرت را نداشته و ندارد و نخواهد داشت و این اتفاق کار خداست . خداوند عنایت بالخصوص در کار حسین دارد.
    • خداوند خود اینگونه با حسین معامله کرده است فکر نکنید که با اسباب عادی این جماعت جمع شده اند با اسباب عادی چه کسی می توان این همه جماعت را جمع کند؟!
    • گویی که حسین هم اکنون با تمام فکرها و مکاتب و مشرب ها از جهت عشق و جاذبه تحدی می نماید و می گوید آیا کسی و فکری اینچنین یافت می شود؟

←اشاره به چند نکته در این باب را لازم می بینم:

  • نکته اول اینکه اگر یزید و یزیدیان می دانستند که با شهادت حسین(علیه السلام) اینچنین سفره ای برای بشریت پهن می گردد ایا او را به شهادت می رساندند؟!
  • سید هبةالدین شهرستانی می گوید، ان بنی امیة قد احیت الحسین، بنی امیه ، حسین را زنده کردند.
  • حضرت علی اکبر در کارزار کربلا رجزی خوانده است و فرموده است شما الان متوجه نیستید که ما چکار می کنیم بعدها متوجه خواهید شدالحرب قد بانت لها الحقائق و ظهرت من بعدها مصادق
  • ملاحظه کنید که این اجتماع عظیم چقدر در معرفی کردن حسین (علیه السلام )و مرام حسین مؤثر است . اهل دنیا سؤال می کنند که این حسین کیست که این همه عاشق ومشتاق دارد؟ این حسین کیست که این همه قدرت دارد که این همه انسان را یکجا جمع کند؟
  • طبیعتا از این نکته منتقل می شوند به این که با کربلا آشنا شوند و با مرام امام حسین و فکر حسینی آشنا شوند.کیست که با حسین و مرام او آشنا شود اما کربلایی نشود؟!

←در همین راهپیمایی اربعین در کربلا ، پیمانکاران چینی ایستگاه صلواتی برپا کرده اند و برای امام حسین (علیه السلام) نذری می دهند.

  • امام حسین(علیه السلام) و جاذبه جهانی
    • این اجتماع برای اسلام است و صرفا برای شیعه نیست
    • چون شخصیت امام حسین ، شخصیت جهانی است و شعارهای او جهانی است
    • این تجمع در واقع یک قدرت بی نظیر برای جهان اسلام تولید می کند . عالم اسلام باید از تمام دنیا بپرسد که آیا شما چنین قدرتی و مدرسه ای  و مکتبی دارید؟
    • این قدرت گره های زیادی از عالم اسلام را می تواند باز کند البته اگر شیوخ خلیج فارس و دلارهای آنها بگذارد!

← این قدرت وقتی در اختیارما قرار گرفت می توانیم جلوی  افراطی گری های گروههایی که ادعای اسلامی بودن می کنند اما به غیر از اقدامات تروریستی عرضه ی کار دیگر را ندارند را بگیریم.

← اما همه ما باید هشیار باشیم که انحراف وارد این اجتماع نشود زیرا تشیع لندنی و وهابیت در کمین این واقعه نشسته اند.

←خوشبختانه بصیرت عزاداران تمام برنامه های آنان را به هم زده است زیرا امسال در این راهپیمایی الحمدلله عزاداران پرچم یزید و یزیدیان زمانه را زیر پا گذاشتند ، پرچم امریکا و اسرائیل را زیر پا گذاشتند و به حسین زمانه لبیک گفتند و با شرکت جمع عظیمی از اهل سنت و بزرگان قبائل سنی و کردی به مانور وحدت تبدیل شد.

← این اجتماع به طور قهری در جایگاه و اقتدار ایران  بسیار مؤثر است و همچنین در تقویت محور مقاومت در منطقه تأثیر بسزایی دارد و امربکا و 1+5 را مأیوس نمود چون این اجتماع با زبانی زیبا به آنها گفت که مردم ایران نقشه راه خود را از حسین گرفته اند و در برابر این جماعت عاشق امام حسین تحریم فایده ای ندارد و با فشار وارد کردن نتیجه ای نمی توانند بگیرند .

پیام های عزاداران حاضر در تجمع اربعین

  • این اجتماع معنا دارد
    • همه با هم می گویند نحن ابناء الحسین، همانطور که سید حسن نصرالله گفت.
    • پیام این عزاداران این است که می خواهند بگویند مرام ما مرام حسین است
    • شعارمان شعار حسین است
    • قیام ما قیام امام حسین است
    • مانند حسین زندگی خواهیم کرد
    • در برابر ذلت خواهیم گفت هیهات منا الذله!
    • در برابر فشار خواهیم گفت اَلمَنِيَّةُ وَلاَ الدَّنِيَّةُ! (مرگ را می پذیرم ولی دنائت را نه! )

 

  • خشم وهابی ها و قوم گراها از تجمع اربعین
    • شبکه های وهابی در برابر این جریان عظیم بسیار سر و صدا به پا کرده اند و دائما مردم را می ترساندند و می گویند که مردم ایران را شستشوی مغزی داده اند.
    • باید که وهابی ها عصبانی بشوند چون این جوابی است به فتوای آنها که گفته اند زیارت حرام است و جوابی است به سالها شبهه افکنی وهابی ها که در مورد زیارت و توسل مطرح می کردند . معلوم شد که اینهمه تبلیغات وهابی ها هدر رفت و اربابان آنها که این همه پول صرف این تبلیغات کردند باید خون گریه کنند. حکومت هایی هم که از امام حسین احساس خطر می کردند آنها هم الان خیلی عصبانی هستند.
    • یک کانال قومیتی در روزهای اخیر به رسول خدا و امام حسین و قمر بنی هاشم تا می توانست فحش داد فقط به این خاطر که عصبانی شده اند که حسین همه را از آن خود کرده است و برای آنها و تبلیغات آنها چیزی نمانده است!!
    • از کشور همسایه شمالی می خواهیم که با این کانال قوم گرا که از لس آنجلس پخش می شود همکاری نکند متأسفانه  و صد متأسفانه  استودیو های آن در کشور شماست و برنامه های آنرا در کشور شما تنظیم می کنند و به روی آنتن می فرستند، نگذارید که این برنامه ها را در کشور شما تهیه کنند و به امام حسین از کشور شما آن حرف ها را بگویندو آن اهانت را به اهل بیت انجام دهند البته همسایه ما نیز باید از حسین عصبانی باشد امسال برای اولین بار سیل جمعیت در دهه اول محرم در آن کشور در بیرون از مسجد عزاداری و اجتماع کردند در حالیکه قانون آنها به اجتماع خارج از مسجد اجازه نمی دهد این در حالی است که آنها بشدت دنبال تقویت ارزشهای غیر دینی و غربی هستند پس آنها باید عصبانی بشوند چون نتوانسته اند عشق و محبت حسین را از دلها بیرون کنند .
  • آیا مسئولان قوا نمی دانند که فساد وجود دارد؟ آیا این مطلب نیاز به اجلاس دارد؟
    • در هفته ی گذشته اجلاسیه ای مهم برگزار شد که دولت این اجلاسیه را برگزار کرد تا بررسی کنند که به چه شکلی می توان فساد را از دستگاه اداری و دولتی جمع کرد
    • مقام معظم رهبری هم یک پیامی صادر نمودند که معلوم کرد که ایشان از این ماجرا بسیار بسیار ناراحت هستند و از هر سه قوه ناراحت هستند و معلوم می شود که مبارزه با فساد اداری به جایی نرسیده است.
    • این اجلاسیه نشان می دهد که دولت تصمیم جدی در مبارزه با فساد دارد و این خیلی خوب است . باید جلوی فساد اداری و رشوه و رانت و یک شبه صاحب دارایی های بادآورده شدن ، گرفته شود چون این امور شیرازه انقلاب را به هم می زند وقتلگاه انقلاب هستند.
  • در این مورد نه تنها دستگاه دولتی بلکه همه وظیفه دارند که تلاش کنندو عزم ملی را می طلبد. در این باب دونکته عرض می نمایم:

←یک نکته اینکه مسئولان که در این اجلاس صحبت کردند در کلامشان یک ایرادی وجود داشت که ایراد بزرگی هم بود و آن این بود که مسئول در آنجا نباید  می گفت باید ، باید!  مسئول که نباید این را بگوید، ریش و قیچی که دست خودتان است تمام امکانات هم در اختیار شماست دیگر چرا باید می گویید؟!

  • مسئولان سه قوه در این اجلاسیه پیشنهاد هم نباید بدهند برای آنها برازنده نیست که پیشنهاد بدهند چون تمام اختیارات در دست آنهاست و جا داشت که ریاست محترم جمهوری در آنجا نگوید که مثلا بزرگترین فساد مالی را رانت اطلاعاتی بوجود می آورد و باید این رانت از بین برود، بلکه اگر باید از بین برود باید رئیس جمهور اعلام می کرد که این فساد را از بین می بریم، اگر مانعی بر سر راه این کار وجود دارد آنرا به مردم بگویید اما این باید باید گفتن برازنده ی شما نیست و شما به چه کسی دارید پیشنهاد می دهید؟ ملت به شما پیشنهاد می دهد و اینکه شما پیشنهاد بدهید قابل قبول نیست.

←دومین نکته که به این اجلاسیه مربوط است آن است که به ریشه ها و کنه مطلب نپرداختند . اگر بخواهند به صورت زیربنایی فساد را جمع کنند باید اجازه ندهند که مدیران نالایق بر سر کار بیایند و مدیران بی لیاقت و خائن نباید وارد بدنه مدیریتی کشور شوند . متأسفانه برخورد جناحی با مدیریت منابع انسانی زمینه ی دزدی را فراهم می کند و این دو علت دارد:

  • یکی سهم خواهی جناح های سیاسی است.
  • دومی هم سهم خواهی تعدادی از نمایندگان است.

←تا این معضل وجود دارد ما همیشه مشکل فساد اداری و رانت خواری و رشوه و… را خواهیم داشت و هر دو جناح در این باب مردود و رفوزه هستند و نمی توانند در برابر باج خواهی و سهم خواهی بایستند.

  • از یک طرف بعضی نمایندگان و از طرف دیگر یک جناح سیاسی و از طرف ثالث وزارتخانه  بر سر مدیر ارشد می کوبند که فلان شخص به دلیل اینکه در ستاد انتخاباتی بوده است باید بر سر کار بیاید و فرد جناحی که به سهمی نرسیده است دادو فریاد و غوغا به پا می کند که مملکت به روز سیاه افتاد و استان نفله شد و … باید به آنها گفت که حرف دلتان را بگویید ، چه شده؟ در مقابل شما شیرینی نگذاشته اند؟!! 
  • هرکس که به این ها باج بدهد جیب مردم را زده و دزدی کرده و به ملت و شهداء خیانت کرده است.
  • مسئولیت ها امانتی در دست مسئولان
    • این مسئولیت ها در دست شماها امانت است، امانتی بالاتر از پست و مقام وجود ندارد.«إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها »(نساء-آیه58) خداوند دستور داده است که امانت را به صاحبانش برسانید.
    • الان با فشار یک مدیر ضعیف را بر سر کار می گذارند به این علت که
      • مدیر ضعیف به نماینده سواری می دهد
      • و هم به جناح سیاسی خوب باج می دهد.
    • گاهی می بینیم که قویترین مدیران را برکنار می کنند و به جای او کسی را معرفی می کنند که در دادگاه پرونده دارد. ته ماجرا را که بررسی می کنیم می بینیم که فشار و غوغا این مصیبت را درست کرده است.

←در این اجلاسیه آن موضوعی که باید بحث می شد این بود که چرا پست ها و مدیریت ها مانند گوشت قربانی تقسیم می شود؟

←چرا کار را به کسانی که سابقه ای ولو یک روز در آن پست ندارند می سپارید با چه دل و جرأتی این کار را می کنید؟

  • پیشرفت کشورها مرهون مدیریت نیروی انسانی
    • رمز تقدم بعضی از کشورها که الان می بینیم در دنیا از لحاظ اقتصادی حرف اول را می زنند این است که فقط و فقط مدیر توانمند را بر سر کار آورده اند.
    • یک سفیر تعریف می کرد که سفرا در فرانسه در یک مهمانی دولت فرانسه جمع شده بودند و من هم در کنار سفیر ژاپن نشسته بودم و سفیر ژاپن می گفت که 27 سال قبل می دانستم که امروز سفیر خواهم بود.
    • این نشان می دهد که در آن کشور با مسئولیت بازی و شوخی ندارند و به شکل دوپینگی نمی توان مراتب مسئولیت را طی کرد و بالا رفت و نامحرم نباید بر مردم مسلط شود.
    • اما در کشور ما باید دو زانو در برابر نماینده نشست و نماینده برای ما مدیر تعیین کند و اگر قبول نکنیم می گوید که وزیر را استیضاح می کنم و وای به حال ما که وزیر هم یک انسان ترسو باشد!
  • نقش مجلس در تطهیر دستگاه های دولتی
    • مجلس در امر تطهیر دستگاه های مختلف در جامعه نقش مهمی دارد
    • چون دو کار مهم قانون گذاری و نظارت از وظایف مهم مجلس است. مجلس می تواند طرحها و قانون های بزرگی ارائه نماید. خلأ قانون مترقی از اسباب بزه دولتی است.

 

  • خلاء در سیستم صیانتی کشور
    • سیستم صیانتی در کشور ما به گونه ای است که قابلیت اینکه یکدفعه چند میلیارد دزدی شود و چند هزار هکتار زمین خواری شود، وجود دارد.
    • اینکه مسئولی می آید مطرح می کند چند هزار هکتار زمین خواری رابه جایش برگرداندیم نشان می دهدکه ما در کشورمان یک سیستم صیانتی نداریم که مانند یک دستگاه لرزه نگار حساس باشد و اگر کسی در مخیله اش فکر خیانت پروراند آن را ثبت کند.
    • مجلس باید این سیستم را طراحی کند.
    • رئیس جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد 400هزار هکتار زمین شالیکاری تغییر کاربری شده و تبدیل به ویلا شده است. دزدی به این بزرگی نشان می دهد که سیستم صیانتی مشکل دارد و مجلس باید برای این موضوع بهداشت قضایی ایجاد نماید و نگذارد قوه قضایه هر سال با 14 میلیون پرونده قضایی مواجه شود. وظیفه بزرگ مجلس در حال حاضر این است که با قوانین مترقی سوراخهای بیت المال را مسدود کند و شاعر چقدر مناسب حال ما گفته

گرنه موش دزد در انبان ماست     گندم اعمال چل ساله کجاست؟

اول ای جان دفع شر موش کن    بعد از آن در جمع گندم جوش کن

  • لازمه تحقق طراحی سیستم صیانتی در کشور
    • این حرف ها زمانی محقق می شود که نماینده ای که به مجلس می رود شخصیتی متفکر و مبتکر باشد .
    • امام خمینیره فرمودند که مجلس در رأس امور است. این جمله فقط خبر نیست جنبه انشائی هم دارد یعنی مجلس باید اینطور باشد.

← نظر ما انتقاد از همه نمایندگان نیست، برخی از نمایندگان کمترین دخالت را در عزل و نصب ها داشته اند اما بعضی از نمایندگان در عزل و نصب ها هیچ آرزویی بر دلشان نمانده و فرماندار و استاندار را به کناری زده و فعال مایشاء هستند یکی از این قماش نماینده ها شخصی را بر سر کاری نهاده و هیأت بازرسی آن اداره از تهران آمده و ملاحظه کرده که عجب خیانت بزرگی صورت گرفته و عجب کسی را رئیس کرده اند این بازرس ها به تهران نامه نوشته اند که فلانی نباید یک روز در این مسئولیت بماند و بنده آن نامه را خوانده ام و آن مدیر هم که متوجه شده به بزرگان سیاسی کشور نامه نوشته و بنده آن نامه را هم خوانده ام نوشته آقاجان من در فلان غائله به فلان سیاستمدار آنهمه فحش داده ام، با این همه می خواهند من را از کار برکنار نمایند!!!

  • نقش دولت در سیستم صیانتی کشور
    • دولت هم که گلوگاه های بزرگ اقتصادی در دست خودش است و می تواند کار هایی عالی در مبارزه با فساد انجام دهد و لوائح بسیار مهم را به مجلس بفرستد وقتی رئیس جمهور باردبیل آمد بایشان گفتم که اگر من جای شما بودم اولین کارم طراحی نظام صیانتی بسیار دقیق و پیشرفته و علمی برای کشوربود.
  • تغییر الفبا ار عربی به لاتین ،خیانت به حوزهی تمدن اسلامی
    • بنده چندین سال با صدای بلند اعلام نمودم که در حوزه ی تمدن اسلامی یک خیانت بزرگ اتفاق افتاده است و آن این است که در چند مملکت الفبای قرآنی را که قرن های متمادی تفهیم و تفهّم با آن صورت می گرفت برداشته اند و به جای آن یا حروف کریل و یا حروف لاتین را گذاشته اند
    • در نوشته ها موجود است که بنده اعلام کردم که این ماجرا توطئه ای بزرگ برای این نسل های مسلمان است و این کار باعث می شود که این نسلها را از گذشته و شناسنامه و مفاخرش منقطع نمایند .
    • بنده اعلام کردم که دو کشور اینگونه هستند یعنی ترکیه و آذربایجان.
    • بحمدالله اردوغان در هفته گذشته حرف خوبی زد و عین کلام بنده را بیان نمود و گفت آتاتورک با تغییر حروف الفبای ترکیه به ملت ترکیه خیانت کرده و با اینکار رگ گردن ملت ترکیه را بریده است
    • اردوغان گفت که رسم الخط عربی را به نظام آموزشی ترکیه بازخواهد گرداند و شورای آموزش ملی ترکیه هفته گذشته در تعدادی از مدارس اجباری نمود که الفبای عربی و قرآنی در آنجا تدریس شود
    • استدلال اردوغان برای اینکار جالب است و نظرش این است که ما را از ریشه هایمان قطع کرده اند چون کتاب برمی داریم که بخوانیم متوجه نمی شویم و می گوید که من متأسفم که در کشور من مردم نوشته روی سنگ مزار اجدادشان را نمی توانند بخوانند چون با الفبای عربی نوشته شده است.
    • ما این اقدام را به فال نیک می گیریم مخصوصا از این جهت که آذربایجان اعلام کرده است که آذربایجان و ترکیه یک روح هستند در دو بدن ! طبعا وقتی دو بدن صاحب یک روح باشند با یکسان بودن روح حکم آنها هم یکسان می شود و وقتی یک روح می گوید که شاهرگ مرا زده اند آن یکی هم همین نظر را دارد
    • و وظیفه بزرگ دولت ها این است که اجازه ندهند که شاهرگ ملتها بریده شود. امیدوارم دولت آذربایجان نیز در اسرع وقت با بازگشت به اصالت خود نسل حاضر را با تراث با عظمت آذربایجان آشنا کند و به تعبیر اردوغان چاقو را از رگ گردن ملت خود بردارد!

 

                                                              «پایان»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا