آذربایجانایران

نقش استان‌های شمالی در تعاملات اقتصادی با جمهوری آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و گیلان قابلیت نقش‌آفرینی بیشتری را در تعاملات اقتصادی با همسایگان شمالی ایران به خصوص جمهوری آذربایجان دارند.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در تبریز، محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: مزیت‌های اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی مورد توجه تجار و سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان قرار گرفته و به همین دلیل یک هیئت پنج نفره از بخش خصوصی این کشور عازم تبریز شده است.

پاک‌آیین با اشاره به رشد 38 درصدی صادرات غیرنفتی و ثبت رکورد 21 میلیارد دلاری صادرات استان آذربایجان شرقی در سال 91 افزود: این آمار نشان دهنده ظرفیت و جایگاه تبریز در ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه و به خصوص جمهوری آذربایجان است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباطات برون مرزی استان‌ها با همسایگان کشور گفت: معتقدیم استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و گیلان قابلیت نقش آفرینی بیشتری را در تعاملات اقتصادی با همسایگان شمالی ایران به خصوص جمهوری آذربایجان دارند.

پاک‌آیین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را  فرصت منحصر به فردی برای ارتباط تجار ایران و جمهوری آذربایجان در تبریز دانست و گفت: طرفین می‌توانند از ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری دو کشور استفاده کرده و همکاری‌های اقتصادی دراز مدت را بنا کنند.

چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در تبریز روزهای 15 و 16 تیرماه در تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا