آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

یک مقام جمهوری خود خوانده قره‌باغ: تنش های زیادی بین ارمنستان و قره باغ وجود دارد

رئیس شورای امنیت ملی رژیم جمهوری خودخوانده با اشاره به تنش های موجود با ایروان اظهار داشت: نمی‌توانیم درک کنیم که پاشینیان بر چه اساسی می‌گوید که برای حل مناقشه قره‌باغ کوهستانی بخشی از خاک این منطقه را باید تحویل دهیم؟

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ویتالی بالاسانیان» رئیس شورای امنیت ملی رژیم جمهوری خودخوانده قره‌باغ در مصاحبه با نشریه «۱۶۸ Jam» اعتراف کرد: تنش های زیادی بین ارمنستان و قره باغ به وجود آمده است.

بالاسانیان تأکید کرد: تنش‌های موجود بین ارمنستان و قره‌باغ را نمی‌توان انکار کرد. این تنش‌ها را قره‌باغ ایجاد نکرده است. حتی در ۸ ماه مه ۲۰۱۸ یک روز پس از آنکه نیکول پاشینیان به عنوان نخست‌وزیر ارمنستان انتخاب شد به خان کندی سفر کرد و ما به گرمی از وی استقبال کردیم. حتی در همین روز در جلسه‌ای که در باره مسائل مختلف به تبادل نظر می‌پرداختیم در هیچ مورد مخالف نظر پاشینیان صحبت نکردیم. همین روابط گرم و رفتار صمیمانه با نخست‌وزیر جدید ارمنستان را در مقطع‌های زمانی مختلف حفظ کردیم. اما تنش‌ها زمانی آغاز شد که در سفر آخری که به خان کندی داشت نتوانستیم درک کنیم که پاشینیان بر چه اساسی می‌گوید که برای حل مناقشه قره‌باغ کوهستانی بخشی از خاک این منطقه را باید تحویل دهیم؟

رئیس شورای امنیت ملی رژیم جمهوری خودخوانده قره‌باغ خاطرنشان کرد: پاشینیان برای اینکه مسئولیتی در قبال از دست رفتن بخشی از خاک قره‌باغ نداشته باشد اعلام می‌کند که آینده قره‌باغ را باید مردم این منطقه تعیین کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا