آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

گسترش همکاری های علمی و فناوری ایران و روسیه

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور ایران در سفر به شهر یکاترینبورگ روسیه ضمن بازدید از نمایشگاه اینوپروم با استاندار سوردولفسک (یکاترینبورگ مرکز این استان است) دیدار و ملاقات کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اسپوتنیک، در این ملاقات دو طرف در زمنیه برقراری همکاری بین شرکتهای دانش بنیان ایرانی و روسی استان سوردولفسک در حوزه های ICT، تجارت الکرترونیک،نانو، نانو تک و سلولهای بنیادی تاکید کردند.

 توسعه پارکهای فن آوری و امکان سرمایه گزاری مشترک و همچنین ایجاد پل ارتباطی بین شرکتهای ایرانی و روسی و افزایش رفت و آمدهای دانشگاهی از توافقات صورت گرفته در این ملاقات بود.

نمایشگاه صنعتی بین المللی اینوپروم، بزرگترین نمایشگاه صنعتی، تجاری و صادراتی در روسیه است که توسط  وزات صنعت و بازرگانی کشور در شهر یکاترینبورگ برگزار می شود . حدود ۸۰ درصد بازدید کنندگان از این نمایشگاه خریداران کارشناس در این زمینه ها از کشور های گوناگون و کارشناسانی از موسسات صنعتی هستند که درباره استفاده از محصولات و فناوری های جدید در تولید تصمیم می گیرند. نمایشگاه اینوپروم امسال از ۸ تا ۱۱ ژوئیه برگزار می شود. خبرگزاری ریانوستی، زیر مجموعه خبرگزاری بین المللی«روسیه سگودنیا» روسیه، همکار راهبردی خبررسانی این نمایشگاه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا