آذربایجاناخبارایرانعمومی

گسترش روابط تهران و باکو 

الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان گفت : « روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران با سرعت در حال گسترش است و هم اکنون نیز وارد سطح بالایی از مناسبات شده است.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از آذرتاج، «سید عباس موسوی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در باکو روز دوشنبه با «الهام علی اف» رییس جمهور این کشور دیدار و استوارنامه خود را تسلیم وی کرد .

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه باکو و تهران، به گفت و گوی تلفنی اخیر خود با دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود : «در آن تماس بسیاری از مسایل مهم بررسی شد و توافق کردیم در شرایط شیوع ویروس کرونا مقامات دو کشور دیدارهای آنلاین مرتب داشته باشند و تا به حال نیز تعداد زیادی دیدارهای مجازی انجام گرفته است.»

علی اف با اشاره به اهمیت دیدارهای آنلاین، گفت : «ما نمی خواهیم وقت تلف کنیم چرا که شیوع ویروس کرونا در فعالیت ما اثر گذار بوده است.»

وی ابراز اطمینان کرد که برخی پروژه های مهم حمل و نقل و انرژی بین دو کشور در سال های آتی به طور گسترده اجرا خواهد شد.

رییس جمهور آذربایجان در این ارتباط به تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب اشاره کرد و افزود: «این پروژه حمل و نقل نه تنها کشورهای ما بلکه می تواند کل گستره اوراسیا را به یکدیگر متصل کند.»

به گفته علی اف جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه های دیگر از جمله سرمایه گذاری، انرژی برق و دیگر عرصه ها به نتایج خوبی رسیدند و روابط دو کشور در حوزه نظامی و فنی از سابقه طولانی برخوردار بوده و توافق های جدید در این حوزه حاصل شده و اطمینان دارم همکاریهای ما در این زمینه نیز با موفقیت توسعه می یابد.

سیدعباس موسوی نیز در صفحه توییتری خود در باره این دیدار نوشت : «امروز افتخار داشتم به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با جناب آقای الهام علی اف رئیس جمهور محترم کشور دوست، برادر و همسایه دیدار و استوار نامه خود را تقدیم نمایم. ایشان در این دیدار صمیمی و طولانی عزم خود را برای توسعه و ارتقای همه جانبه روابط دو جانبه نشان داد. بنده هم گفتم اراده همه مقامات عالی ایران بر روابط عالی میان دو کشور بدون هیچ محدودیتی استوار است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا