آذربایجاناخبارارمنستانایرانعکسعمومیقره باغ

گسترش حملات موشکی ارمنستان به حومه باکو و شهر تاریخی گنجه

 مشاور رییس جمهوری آذربایجان از تهاجم موشکی ارمنستان به منطقه « آبشرون» در حومه باکو و شهرستان «خیزی» در ۱۰۴ کیلومتری شمال پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از ایرنا، «حکمت حاجی اف» مشاور رئیس جمهور آذربایجان در صفحه توئیتر خود نوشت : «نظامیان ارمنی ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه روز یکشنبه دو موشک برد متوسط ( ۳۰۰ کیلومتر ) را به مناطق «آبشرون» و «خیزی» شلیک کردند.»
همچنین طبق گزارش دادستان کل جمهوری آذربایجان، بر اثر حمله موشکی نیروهای ارمنستان به شهر «مینگچویر» واقع در ۳۰۸ کیلومتری غرب باکو ۵ نفر از ساکنان این شهر زخمی و به بیمارستان منتقل شده اند .
بر اساس این گزارش، نیروهای ارمنی سه موشک به شهر «مینگچویر» که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از منطق نبرد بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان قرار دارد، شلیک کردند و بر اثر آن تعدادی از واحد های مسکونی خسارت دیدند .
منابع رسمی جمهوری آذربایجان همچنین روز گذشته ( یکشنبه) درباره شلیک موشک از سوی نیروهای ارمنی به  «گنجه» دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان و کشته و مجروح شدن تنی چند از ساکنان این شهر و تخریب چندین ساختمان از جمله یک بنای مهم تاریخی خبر دادند .

گفتنی است، شهر تاریخی گنجه به عنوان مرکز میراث فرهنگی و تاریخی آذربایجان شناخته می شود و در واقع ارمنستان با حمله به این شهر، نه تنها آذربایجان بلکه میراث فرهنگی و ارزشهای جهانی را هدف قرار داده است.

هرچند طبق قوانین بین المللی، حمله به مناطق مسکونی و غیرنظامیان و همچنین آثار تاریخی و فرهنگی کشورها ممنوع است ولی به نظر می رسد ارمنستان در سکوت مجامع بین المللی تمامی این قوانین بشر دوستانه را زیر پا گذاشته و غیرنظامیان و آثار تاریخی و فرهنگی را مورد هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا