آذربایجاناخبارایرانعمومی

گزارش سفارت ایران در جمهوری آذربایجان از شرایط گذرگاه های مرزی دو کشور

واحد مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه) در گزارشی شرایط فعلی فعالیت گذرگاههای مرزی دو کشور در رابطه با خطر ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این گزارش آمده است: بر اساس گزارش های اخیر پروازهای مستقیم هواپیما ها میان دو کشور متوقف شده است؛  نهادهای رسمی جمهوری آذربایجان شرایطی را برای شهروندان ایرانی فراهم می کنند که  جمهوری آذربایجان را ترک کنند و به شهروندان ایرانی نیز اجازه ورود به خاک جمهوری آذربایجان داده نمی شود.

گزارش واحد مطبوعاتی سفارت ایران در باکو می افزاید، نهادهای رسمی جمهوری آذربایجان همچنین به شهروندان این کشور اجازه سفر به ایران را نمی دهند، ولی شرایط لازم برای بازگشت اتباع این کشور از ایران فراهم می کنند.

شهروندان جمهوری آذربایجان پس از بازگشت از ایران باید تحت معاینه قرار گیرند و در صورت بروز موارد مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

تردد کامیونها از گذرگاه های مرزی تا حدی تامین می شود و افراد مبتلا به کرونا ویروس قرار است در قرنطینه به سر ببرند.

در گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده است، بطور کلی سطح رفت و آمد میان دو کشور مانند دوره های قبلی نمی باشد و در عین حال باید گفت که تمامی برنامه های  عید نوروز پیش بینی شده برای شهروندان جمهوری اسلامی ایران لغو شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که کنترل بر ویروس کرونا در ایران به عادی سازی روابط مرزی دو کشور کمک کند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا