آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

گرجستان فعالیت آزمایشگاه آمریکایی در این کشور را شفاف خواند

یک مقام دولتی گرجستان شایعات مربوط به آزمایشات بیولوژیکی آمریکا بر روی مردم این کشور را تکذیب و گفت، آزمایشگاه “ریچارد لوگار” با بودجه دولتی و زیر نظر تفلیس فعالیت می‌کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، مقامات تفلیس تاکید کردند که فعالیت آزمایشگاه “ریچارد لوگار” کاملا شفاف و قانونی بوده و اتهامات وارده از سوی روسیه درباره آزمایشات مشکوک در آنجا، کاملا بی‌پایه و اساس است.

“زوراب آباشیدزه” نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان در مسایل مربوط به روابط با روسیه، شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد آزمایشگاه هیچگونه فعالیت مخفی و محرمانه‌ای، به خصوص به روی مردم گرجستان، انجام نمی شود و اتهامات در این باره کاملاً بی پایه و اساس است.

به گفته وی، این آزمایشگاه جزو املاک متعلق به دولت گرجستان بوده و تامین مالی فعالیت آن از سوی بودجه دولت تامین می‌شود. ضمن اینکه آزمایشگاه‌های مشابهی در سایر کشورها از جمله در خود روسیه نیز وجود دارد.

پیش از این “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اخبار منتشره درباره تحقیقات بیولوژیکی و بیولوژیکی در این آزمایشگاه را نگران کننده ارزیابی کرده بود. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که تحقیقات دقیقی در این رابطه انجام خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون نیز هرنوع دخالت آمریکا در فعالیت آزمایشگاه “ریچارد لوگار” در خاک گرجستان را رد کرده است.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا