آذربایجاناخبارعمومی

کناره گیری رهبر جنبش روشنفکران جمهوری آذربایجان از عضویت «در شورای ملی»

الدنیز قلی اف، رهبر جنبش روشنفکران جمهوری آذربایجان با اعلام کناره گیری خود از «شورای ملی نیروهای دموکراتیک» جمهوری آذربایجان، علت این کناره گیری را تصمیم شورای ملی برای ترجیح دادن منافع همجنس بازان به منافع ملت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الدنیز قلی اف در نامه سرگشاده ای که در فیس بوک منتشر شده است، نوشت: «برای تامین دموکراسی و حفظ ارزش اخلاق ملی به شورای ملی پیوسته بودم و در این مبارزه از پیشروها بوده ام. با تاسف باید متذکر شوم که امروز شورای ملی در پیگیری ارزش های مبارزه و فلسفه مخالفت و گام های استراتژیک خود دچار انحرافی شدید شد. منافع ملت و منافع یک گروه نمایندگان همجنس بازان در یک ترازو قرار گرفت و وزن آن گروه سنگین تر شد!؟ این قابل قبول نیست و بسیار زیانبار است. به هیچ وجه نمی توانم این را بپذیرم. لگدمال کردن ارزش های روحیه ملی مردم، مساوی با خودکشی «شورای ملی» است. ملت این رویکرد را به شدت نکوهش خواهد کرد».
الدنیز قلی اف افزوده است: « یعنی حمایت از همجنس بازان این قدر ارزشمند است که حتی به بهای از دست دادن احترام ملت، بر چنین مسایل سرنوشت سازی چشم بپوشیم؟ شخصا من این رویکرد را از بیخ و بن اشتباه و مغرضانه می دانم. بارها گفتم و خواهش کردم و تکرار کردم که این نوع فعالیت درست نیست و خطرناک است و این راه مستقیما به شکست منجر می شود. صدایم عمدا شنیده نشد. اینطور نتیجه گرفته می شود که اجرای توصیه های دستیار یک عضو درجه چندم کنگره آمریکا بر منافع ملت جمهوری آذربایجان ترجیح داده می شود. معلوم شد که رییس شورای ملی در آمریکا نشسته و فرمایش می فرماید! در غیر این صورت، جناب جمیل حسنلی ( باور کنید که کلمه جناب را به زور استفاده می کنم)، هراس از حملات یک همجنس باز ریشو در آمریکا را که شوهر کردن را افتخاری برای خود می داند، و اینکه گویا در سازمان های بین المللی و برخی محافل آمریکا، تلاش ما برای حفظ ارزش های ملی مان را نمی پسندند، ملاک قرار نمی داد. من حتی نمی توانم در خواب نیز ببینم که رهبر و رهبران سیاسی مورد اعتماد و احترام مردم، اینگونه به همجنس بازان ابراز محبت کنند. من نمی توانم در گروهی که این گونه فعالیت می کند و مایه ننگ در فعالیت سیاسی و اجتماعی ام است، عضو باقی بمانم. بدون اعتماد و باور ملت، هیچ گروه سیاسی و هیچ مبارزه سیاسی در راه دموکراسی و رسیدن به حاکمیت نمی تواند پیروز شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا