آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

کمیسر امور سیاست همجواری اتحادیه اروپا: پناهندگی اروپا برای شهروندان گرجستان مقدور نیست

«یوهانس هان» کمیسر امور سیاست همجواری اتحادیه اروپا گفت: با توجه به این که گرجستان کشوری امن است، شهروندان آن نمی توانند از اتحادیه اروپا پناهندگی دریافت کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان،  «یوهانس هان» کمیسر امور سیاست همجواری اتحادیه اروپا افزود: بر اساس آماری که به من ارایه شده، پس از لغو رژیم ویزا در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی برای شهروندان گرجستان جهت سفر کوتاه مدت به اروپا، چند صد هزار نفر گرجی به کشورهای اتحادیه اروپا سفر و چند هزار نفر از آنها نیز درخواست پناهندگی از کشورهای اتحادیه اروپا کرده اند.
در سال ۲۰۱۸ میلادی برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، سوییس و ایسلند در رابطه با افزایش متقاضیان دریافت پناهندگی در میان شهروندان گرجستان ابراز نگرانی کرده و رسانه ها درباره قصد کشورهای اروپایی در خصوص تجدید نظر درباره لغو رژیم بدون ویزا برای شهروندان گرجستان گزارش های منتشر کردند.
این در حالی است که هان لغو رژیم بدون ویزا برای گرجستان را امکان ناپذیر دانست و آن را دست آوردی در روابط گرجستان و اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: بهتر خواهد بود دولت و جامعه گرجستان نارسایی های مشخص در این زمینه را برطرف کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا